Inlägg 1 av 2
2011-03-15, kl 11:58
Illustratör/Konstnär
HejJag är en ung driven tjej som har otroligt många tankar i huvudet och idéer som jag börjat märka att allihop går att förverkliga. Jag har en bakgrund inom naturvetenskap och teknisk fysik, samt lite ekonomi, men det är konsten som ligger mig varmast om hjärtat samt att illustrera. Jag har senaste halvåret tagit kontakt med lite företag samt butiker och nu även gallerier som är intresserade av mig som jag har lite på G med. Problemet är att jag har ett heltidsjobb idag som tar väldigt mycket tid och för att hinna med konsten på fritiden tar det upp så stor del av dygnet att jag sover i snitt 2-3 timmar om natten och det börjar verkligen kännas som att bränna ljuset i bägge ändar. Jag vet ju hur mycket jag vill satsa på denna drömmen och min passion och jag känner jag har förutsättningarna med talang och driv men inte ekonomiskt att sluta på mitt jobb idag och satsa 100% på detta.Hur går man vidare? vad har jag för möjligheter att få ekonomisk hjälp att komma igång? Konstnärsbidrag kan bara sökas i början av året, det har redan passerats, och jag är öppen för alla förslag. Praktik på grafiska byråer osv, alternativt samarbete med andra konstnärer illustratörer.
Svara Svara med citat