Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

spel och community

Inlägg 1 av 4

2011-03-01, kl 15:01

flummarn

flummarn

Inlägg: 3

spel och community

Hejja har lite funderingar kring spelsidor/communities där man har en egen "valuta" som man kan handla med.vad krävs för att hantera sådana konton? jag antar att det inte räcker med vanliga e-handels progamvaror.ni förstår vad jag menar?kunden har ett konto på en sida, sen betalar han riktiga pengar för att få ett antal "krediter" på siten, som kunden kan använd för att t.ex köpa funktioner eller spela etc.finns det färdiga lösningar som man kan köpa/leasa, eller måste man ha tag i en programmerare och bygga själv?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2011-03-01, kl 15:23

gman

gman

Inlägg: 16

Hej jag har drivit en sån sida mitt råd är att låt en bygga skriptet till dig
och sen kolla in ditt betalföretag vad de har för egna skipt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2011-03-02, kl 11:55

flummarn

flummarn

Inlägg: 3

ok, tack för svaret:)vad brukar prislappen på sådana script ligga på? Och vilket språk är lämpligast att använda, har själv bara programerat i JavaScript och lite Perl, men antar att det kanske är för "old school" med dagens säkerhetsbehov. (nu kommer jag väl iof inte kunna programmera scriptet själv iaf, men kan vara kul att veta)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2011-03-02, kl 13:10

Antoine

Antoine

Moderator

Inlägg: 40

Jag brukar säga att man väljer språk beroende på vad, hur och hur lång tid man har på sig. 
Det finns inte något språk som verkar lämpa sig bättre än dem andra för just det du vill göra. Så ta det som är billigast men även ger möjlighet för fortsatt utveckling av projektet.
Angående pris så beror det totalt på hur mycket funktioner du vill ha samt hur bra din specifikation till programmeraren är. Men jag skulle gissa på att grund funktionalitet kan ta mellan 40-50 timmar att göra. Beror lite på hur mycket som måste integreras med nuvarande kodbas osv. 
Mvh StartaEget

Jag är en av administratörerna av denna hemsida men står främst för utveckling av nya funktioner. Så om det är något du undrar eller saknar ett par funktioner släng iväg ett meddelande till mig

Inläggets betyg
Svara Svara med citat