Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Telemarketing

Inlägg 1 av 3

2004-11-28, kl 18:39

username

Urban
Söderman

Inlägg: 15

Telemarketing

Jag skissar lite på att dra igång en telemarketing del i mitt säljbolag. Fokus skulle framförallt ligga på besöksbokning åt mig själv och andra företag samt även viss försäljning.
Min idé är att finansiera kostnaden för telemarketingbolaget och min egen besöksbokning med uppdrag från andra företag.

Hur många kommunikatörer bör jag ha för att det skall vara intressant för företag att anlita mig?

Vad är ett vanligt pris för ett bokat besök? Hur mycket kan jag fakturera? Går företag generellt med på att man debiterar per bokat möte/avslut?

Vilken typ av teknisk utrustning krävs? Antar att man inledningsvis kan börja med flera telefonabonnemang.
Kan jag räkna med att mina uppdragsgivare ordnar med ringlistor?

Var kan man annars få tag på ringlistor till hushåll som är rensade mot nix-registret.

/Urban

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-02-19, kl 14:01

username

Henrik
Palm

Inlägg: 1

Tjena Urban, Jag jobbar på ett telmarketingföretag. Om jag får din e-mail så kan jag berätta lite mer om hur det företaget jag jobbar på fungerar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-02-21, kl 08:15

username

Lars
Karlsson

Inlägg: 43

Jag har drivit och ägt telemarketingföretaget CQMA Telepool. Jag kanske kan ge dig lite tips?
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat