Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Telemarketing

Inlägg 1 av 3

2004-11-28, kl 18:37

username

Urban
Söderman

Telemarketing

Jag skissar lite på att dra igång en telemarketing del i mitt säljbolag. Fokus skulle framförallt ligga på besöksbokning åt mig själv och andra företag samt även viss försäljning.
Min idé är att finansiera kostnaden för telemarketingbolaget och min egen besöksbokning med uppdrag från andra företag.

Hur många kommunikatörer bör jag ha för att det skall vara intressant för företag att anlita mig?

Vad är ett vanligt pris för ett bokat besök? Hur mycket kan jag fakturera? Går företag generellt med på att man debiterar per bokat möte/avslut?

Vilken typ av teknisk utrustning krävs? Antar att man inledningsvis kan börja med flera telefonabonnemang.
Kan jag räkna med att mina uppdragsgivare ordnar med ringlistor?

Var kan man annars få tag på ringlistor till hushåll som är rensade mot nix-registret.

/Urban

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-01-04, kl 16:58

username

Robert
Andersson

Hej jag har drivit ett fristående telemarketing kontor sedan 97. Låter helt rätt att du inriktar dig på besöksbokningar, då den tjänsten efterfrågas nu. jag skulle börja med att anställa 2 st halvtidspersonal (detta för att snabbt kunna erbjuda heltid om efterfrågan ökar, samt minimera risken om en blir sjuk, då den andra kan få arbeta heltid)

Jag debiterar vanligtvis 480kr/tim annars 70 kr/bokatbesök.
När det gäller utrustning behöver du telefon (ett abonemang om du har två halvtidare)
Ringlistor brukar vi debitera kunden självkostnadspris, vi köper dessa från tex par i vissa fall har kunden egna listor.
/lycka till
Roberth
http://medlem.spray.se/ing/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-01-10, kl 22:47

username

Rickard
Nordström

Sen är det ju bra att ha något verktyg att använda i hanteringen av alla kontakter. Vi har hjälpt många företag inom TM. Både med säljstöd och IP-telefoni. Kolla på www.invicia.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat