Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Världsbäst Webbnisse sökes...

Inlägg 1 av 5

2011-02-12, kl 00:06

kreutner

kreutner

Inlägg: 1

Världsbäst Webbnisse sökes...

Jag har ett antal affärsidéer som i dagsläget ligger på hyllan eftersom jag helt saknar kunskap inom webbprogrammering.
Vad jag söker är alltså någon med dessa kunskaper.
vad jag erbjuder är delägarskap.
Vad jag själv bidrar med är idéerna, entreprenörskapet, säljet och marknadsföringen.

Hör av dig snarast.

Mvh

Tommy Kreutner

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2011-04-05, kl 13:34

Andreas

Andreas

Inlägg: 2

Hej!Jag såg att du söker webbutvecklare. Hör av dig till mig så kan vi diskutera detta vidare. Mvh Andreas Malik [email protected] 73 35

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2011-04-09, kl 19:04

Framtidsfabriken

Framtidsfabriken

Inlägg: 54

Vi är intresserade, du kan komma i kontakt med oss via : [email protected]/Lars

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2011-05-09, kl 23:36

freppa

freppa

Inlägg: 3

Jao. Kontakta Framtidsfabriken om du vill ha en templenterad, amerikaniserad sajt med sköna genrebilder á la Corbis! :)

Om du verkligen vill lyckas ser du till att skaffa kapital, och går till en riktig byrå dock. Tro mig, det kommer löna sig. Du har inte en chans att utvärdera de frilansare du hittar här.

Akta dig för människor som talar om SEO (sökmotoroptimering), är ett annat hett tips. Google är så pass duktiga på att indexera sajter i dag, att du inte behöver optimera sajten för det. Det ger mycket mindre än att ägna din tid åt faktisk marknadsföring, så som att annonsera. Facebook-sida funkar, när du har din kundkrets. Kom ihåg, för att kunna hålla något sådant vid liv måste folk veta att du finns på Facebook överhuvudtaget, dessutom bör du ha produkter som skapar lite "buzz". Victoria's secret och Onepiece är bra exempel på Facebook-sidor som funkar.

Hör av dig till mig på [email protected] om du behöver fler tips och råd på ämnet att hitta en überwebbnisse! :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2011-05-10, kl 05:32

Framtidsfabriken

Framtidsfabriken

Inlägg: 54

"freppa" tycker det är så tråkigt att läsa det du skriver....

för det 1:a så använder vi otroligt sällan templates, visst händer det, men oftast vet kunden redan hur sidan ska vara i stora drag. "En riktig webbyrå" =), om du menar en "vanlig" webbyrå som oftast använder CMS i botten...jag tycker du ska sluta snacka en massa strunt, du verkar fått mycket om bakfoten, eller så driver du en lite webbyrå själv eller ?

Det där med SEO har du iaf fått helt om bakfoten...det stämmer att google har blivit bättre att Indexera sidor vilket även medför att du måste vara bättre på SEO om du vill ha resultat. Det finns en mängd faktorer som är riktigt viktig för att höja sidans status. Det jag dock håller med om är att man måste lägga ner tid på att marknadsföra sin sida om man vill driva in trafik och för detta finns ett antal kanaler...ett är ju det du nämner, Facebook, twitter mfl. Ett annat är sk gerillamarknadsföring via ex Youtube.

Du kan väl ta en titt på det allra senaste vi har utvecklat : http://www.snorungen.se

vet inte var man hittar den templaten???.....eller hur många "riktiga webbyråer" som kan ta fram en liknande lösning till rimlig
kostnad.

Ni får ursäkta om jag verkar bitsk, men jag blir upprörd när jag läser inlägget och den negativa tonen mot oss på
framtidsfabriken. Vi står för kvalitet, kunskap och korta leveranstider.

sprid inte så mycket negativt, var lite konstruktiv istället.

/Lars
framtidsfabriken.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat