Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Upphovsrätt?

Inlägg 1 av 3

2011-01-31, kl 17:23

FotografGBG

FotografGBG

Inlägg: 3

Upphovsrätt?

Hej!

Jag ska måla väggmålningar och jag undrar om det finns nån där ute som har koll på copyright? Kan jag t.ex. måla Frölundas logotyp på en kudde, vägg eller möbel om jag har fått beställning på en sån från en kund.
Någon där ute som är bra på sånt?
Jag kommer alltså inte sitta här och måla saker med olika logotyper utan det rör sig om att jag får en beställning från en kund.

//Jenny

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2011-02-07, kl 13:31

mikaely2a

mikaely2a

Inlägg: 71

 Hejsan ,
Ar kunden agare av logoypen sa ska det inte vara nagra problem, be garna om en skriftlig tillatelse att anvanda loggan om du kanner dig osaker. 
Lycka till!
Mvh,Mikael Hanssonwww.yourlink2asia.com

Mikael Hansson
COO (Chief Operation Officer)
Yourlink2asia

Phone : + 46 (0)8 559 236 49
Email : [email protected]

Web : http://www.yourlink2asia.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2011-02-16, kl 14:11

JuristvonGertten

JuristvonGertten

Inlägg: 6

Du kan, genom avtal med din kund, friskriva dig från det skadeståndsrättsliga ansvaret associerat med brott mot upphovsrätten, det görs relativt simpelt genom att kunden genom avtalet tar fullt ansvar för upphovsrättsliga frågor associerade med arbetet. Dock, som nämns i lag 1960:729 ("upphovsrättslagen") sjunde kapitlet är brott mot upphovsrätten straffsanktionerat med fängelse som möjlig påföljd, vilket inte direkt går att friskriva sig från.

För utförligare svar krävs en rättsutredning på området.

Mvh

Allt inom affärsjuridik, ekonomi och bokföring.

[email protected]
+46768146695

Inläggets betyg
Svara Svara med citat