Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Behöver råd ang en ett koncept

Inlägg 1 av 4

2011-01-31, kl 00:59

Schepp

Schepp

Inlägg: 3

Behöver råd ang en ett koncept

 Hej.
Jag har under mina 10 år som säljare inom Hifi blivit väldigt duktigt på det tekniska och är väldigt händig när det kommer till elektronik.
Jag vill skapa ett koncept där jag hjälper folk med sådana problem , även leverans från t.ex OnOff åt kunden och installera deras nyinköpta saker. Även saker som bredband och Tv kan vara knepigt för vissa nu när det blir mer och mer Internet tv osv.Allt till en lägre kostnad än konkurrenterna.

Det jag skulle vilja ha lite inputs på är saker som ,  Hur ska jag göra för att nå ut till folket . Dålig start budget som man har. Och tror ni det finns en marknad för detta? En väldigt teknisk social trevlig kille som kan det mesta inom elektronik.

MVHSchepp


Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2011-01-31, kl 13:19

Illvillja

Illvillja

Inlägg: 55

Som totalt ohändig själv kan jag defintivt se en möjlighet för ditt företag. Jag hade funderat på att sätta upp annonslappar i anslutning till köpcentrum och de platser där butikerna som säljer dessa varor finns som tydligt anger vad det kostar så att dina potentiella kunder kan se det och jämföra med exempelvis OnOffs egna hjälp. Det svåraste kommer vara att få de första kunderna, men när de väl är på plats kan du förhoppningsvis få hjälp av dessa med rekommendationer. Det kan även vara lönt att fundera på om en viss målgrupp har större behov av dina tjänster och rikta in sig mot den, exempelvis pensionärer. Sen finns det ju möjligheter att bygga vidare på affärsidén och kanske även blanda in rådgivning och hemkörning osv.

Maximerar du intäkterna i ditt företag och din affärsidé? Låt mig och mitt företag hjälpa dig att bättre utnyttja potentialen och hitta nya inkomstvägar och effektivisera dem du redan har!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2011-01-31, kl 13:25

FWeiland

FWeiland

Inlägg: 53

Ett tips, ifall du startar ett eget företag är att marknadsföra dig på Facebook. Skapa en grupp och bjud in dina vänner som du berätta för att du behöver allt stöd för att komma igång. Sedan kan de ju bjuda in alla sina vänner och vips så har du fått ett par tusen "fans" eller iallafall ett par hundra :) Glöm inte skriv upp kontaktnummer till företaget och mail så eventuella kunder kan kontakta dig!

/ Fredrik Weiland

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2011-01-31, kl 21:29

icazeke

icazeke

Inlägg: 11

Hej!Många återföräljare erbjuder väll detta, så mitt tips är att undersöka vad de har för avtal nu med andra, eller hur de nu löser den biten och vad de betalar för det. Sen är det bara se till att du har ett bättre erbjudande de inte kan motstå :)Och du kan även höra med stora kedjorna. De har ju många kunder på landsbygden och är kanske behov att ha någon installatör som på Jour kan hjälpa deras kunder./Fredrik

Fredrik Eriksson
www.fredrik-eriksson.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat