Inlägg 1 av 9
2004-11-25, kl 01:28
Pris för annonsörer + annat?
Hej,
Jag driver en spelsida (handlar om World of Warcraft som är ett nytt spel som Blizzard tillverkar) som har ca 5000 unika besökare per dag just nu. Jag undrar hur jag ska prissätta annonsplatsen på hemsidan? Eftersom jag aldrig gjort något liknande har jag ingen aning om vad som är skäligt att ta ut. 1000kr/vecka eller är det snarare 500kr/vecka? Annonsen kommer att ligga längst upp på hemsidan på alla sidor, inte bara förstasidan.
Jag undrar också om jag måste bilda ett företag för att göra detta och skaffa en viss skattesedel eller funkar det som hobbyverksamhet? Vad finns det i så fall för komplikationer som kan uppstå i samband med annonsörer, betalning och oss?
Om vi måste bilda ett företag, vad kan man dra av på skatten för? Eftersom vi driver en spelsida och skriver om ett spl måste vi ha spelet för att kunna skriva om det. Spelet har en månadskostnad, kan vi dra av skatten på denna? Kan vi dra av skatten på själva spelet när vi köper det? Hur fungerar det när man är flera medarbetare (vi är tre som driver sidan), kan alla dra av detta på skatten eller måste alla registreras i företaget då eller något.
Hoppas att jag kan få lite långa och trevliga svar, tror att jag kan behöva det.
Mvh,
Pontus
Svara Svara med citat