Inlägg 2 av
8
2010-08-18, kl 19:09
Mickesweb
Hej!
Det ska dock inte ta mer än några veckor att få företaget registrerat så ett tips är ju att fixa det först.
fel:
Så länge som du kommer använda sakerna i ditt företag så kan du dra av dem i företaget när du fått det registrerat.
---
Med vänliga hälsningar
Mikael Andersson
http://progmera.se
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
8
2010-08-19, kl 09:19
Mickesweb
Ah, jag tänkte på kostnaderna, man får ju dra av kostnaderna på företaget. Det görs jo som köp av privatperson till marknadsmässigt pris ( i detta fall troligen inköpspriset).
Men som sagt bäst är ju att registrera först så blir det enklare med bokföring av inköp och så får du lyfta momsen om prylarna är avsedda för företaget.
---
Med vänliga hälsningar
Mikael Andersson
http://progmera.se
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 6 av
8
2010-11-22, kl 21:10
wellnesscrystals168
Hej!Jag ska starta eget också och just nu jobbar på med att skaffa FA-skatt. Jag jobbar heltid fortfarande och ska jobba med energihealing när jag är ledig, här hemma så jag behöver inte hyra lokal. Jag har redan köpt massage bänk och den kom i fredags. Får jag dra av momsen när mina papper är klara? Måste jag kryssa registrering för moms på den på samma blankett som FA-skatt ansökan? hur lång tid tar det innan denna ansökan är klar?Tack för alla hjälp jag får i förhand.
mvhZenaida
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 7 av
8
2010-12-19, kl 07:43
larsarenander
Man får dra av kostnader som har direkt anknytning till det blivande företaget samt även moms detta gäller även rådgivning , något alla borde ta så man slipper en massa trubbel längre fram.
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 8 av
8
2010-12-19, kl 09:28
wellnesscrystals168
Hej!Tack för svaret! Nu, min fråga är... eftersom den massagebänken var köpt på internet och företaget är från Tyskland, hur gör jag för att få tillbaka momsen?mvhwellnesscrystals168
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat