Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta jeans-shop

Inlägg 1 av 3

2010-12-06, kl 13:30

username

Tommy
Henriksson

Inlägg: 3

Starta jeans-shop

Hej på er!

Har ett lyckat företag sen tidigare, fast funderar på hjälpa min bättre hälft att starta något nytt. I detta fall en jeansshop med olika linjer av jeans. Dom mer exklusiva ska tillverkas av min fru i Sverige (detta måste nästan va unikt?), dom mer billiga ska importeras ifrån thailand där jag har en del kontakter redan.

Behöver alla tips jag kan få, då jag inte är alltför insatt i branschen. För tillfället driver jag ett självgående tjänsteföretag. I det nya företaget ska vi alltså tillverka, marknadsföra och sälja jeans så effektivt som möjligt. Tänkt börja i liten skala och sen försöka växa mer och mer. Grundkonceptet är HÖG kvalité till marknadsmässiga priser, ev. lite lägre än  övriga marknad i början. Gratis arbetslokal/lager har jag. Tänkt sälja via webshop inledningsvis, senare expandera till butik (om det går väl).

Tacksam för den hjälp jag kan få!

// mvh Tommy.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2010-12-07, kl 15:00

Framtidsfabriken

Framtidsfabriken

Inlägg: 54

Jag skulle enbart satsa på en E-butik till att börja med, lika så skulle jag starta en facebookgrupp, för gratis
marknadsföring, även skulle jag blogga om Jeansen, allt för att fånga upp kunder (syns man inte så finns man inte).Marknadsföring är enormt kostsamt så det är bara att lägga åt sidan./Lars

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2011-01-02, kl 19:18

username

Farshid
Bagherpour

Inlägg: 3

HejJag har faktisk testad alla e-lösningar och tycker mest om Prestashop. Den var det bästa lösningen. Kolla www.smyckeri.se som jag har startat och den tog bara 15 min att installera det och allt är gratis. Har även hittat betalningsmodul från payson som var också gratis. det betyder att du kan ha allt gratis, fast det är viktig att välja rätt webbhotell. OsCommerce och Zencart fungerar bra i one.com som är billigast men inte för Prestashop. Jag har loopia idag som kostar ca 110 kr i månaden.... Förutom detta så har du inga andra kostander. Men om du väljar Paynova eller DIBS som betalningssystem så kostar ca 300-400 i månaden i fasta avgifter.MvhFarshid

www.smyckeri.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat