Inlägg 1 av
5
2010-11-25, kl 15:25
AnnaNS
Försäljning/sälj-hjälp/coach
Hej!Någon som har lite bra tips kring ett "normalarvode" för sälj och sälj-hjälp coach?Idén är enkel. Jag vet och är riktigt bra på att sälja! Jag har lätt att få till möten och få skarpa offerter. Ofta får jag träffa beslutfattare direkt och är trovärdig.Har länge funderat på att starta eget i liten bemärkelse, många ber mig om hjälp att ringa samtal, ta fram material och ge dem säljtips. Jag gör det gärna och har gjort det gratisi alla år. Nu funderar jag på att ta det ett steg till. Jag är fortfarande ung, men har arbetat aktivt inom sälj i 10 år. Har akademisk examen.Företaget slipper anställa en säljare med kostnader vad de innebär, jag tar endast betalt om jag sålt deras produkt/tjänst. Jag riskerar min tid, inte deras. Det andra är säljcoaching samt framtagning av material, en rimlig tim-penning för det?Låter detta vettigt? Tacksam för svar,MVH AnnaNS
Svara
Svara med citat
Inlägg 2 av
5
2010-11-25, kl 18:22
fikret
Hej!Det är helt intressant ide tycker jag. Hoppas att du lyckas det!Har läst försäljning och service men har inte jobbat.Ha det så braLycka tillMvh
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 3 av
5
2010-11-25, kl 21:05
ebisoft
hejjag har en uträkningskalkyl för dina funderingar där du lägger in alla förutsättningar för att driva företaget med alla kostnader osv. Den är gjord i excell och du lär dej den på ett par tester, maila mej så kan jag föröska returnera den i ett mail ( ska hitta den :) ligger på en usb fil) Har själv använt denna då jag drev en konsultfirma och fick fram exact hur mycket jag borde ligga på per timmma. Lternativt är att man hyr dej från något bemaningsföretag men då är du ju anställd (per timma)ha de gottmake money
E Handel, ekonomisanering, konsulting inom e handel och betallösningar på nätet
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
5
2010-11-30, kl 15:03
adamk
Hej AnnaJag tycker att det låter mycket vettigt. Jag ligger nämligen i startgroparna och starta en liknande verksamhet. Jag har också jobbat inom försäljning i över 10 år. Min idé bygger ju på att hjälpa andra företag med deras försälning och bara ta ut provision och då kan man ju locka till sig många företag. Jag undrar oxå lite hur mycket man kan ta ut i arvode. Men mellan 30-40 % av täckningsbidraget hade jag nog tänkt mig. Men som sagt så är jag inte helt säker på vad som är "normalt" då man endast jobbar mot provision.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 5 av
5
2014-02-06, kl 17:41
annsann
hej
var ett tag sedan du införde detta inlägg men jag är på jakt efter en duktig telsonsäljare. Jobbar du med sälj nu? Är du intresserad av ett uppdrag?
mvh
anne
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat