Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Produktutveckling

Inlägg 1 av 2

2010-11-01, kl 21:07

BJ

BJ

Inlägg: 1

Produktutveckling

Hej,Finns någon här som har erfarenhet av produktutveckling och olika företag i den branchen? Jag har en idé om en liten plastdetalj för att göra livet lite lättare. Det är ingen vanlig enkel gjuten liten bit utan den kommer behöva vara mkt välgjord och tillverkad med hög precision. Hittills har jag bara tittat på scalae.se - är det någon som har erfaranhet av detta företag? eller kanske andra tips på liknande företag? Allt på området är av intresse..Tack, BJ

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2010-11-09, kl 13:04

Martin-hbg

Martin-hbg

Inlägg: 2

Hejsan!Läste precis ditt inlägg och tänkte ge dig ett litet råd i all välmening:Börja med att göra en prototyp för att testa funktionen i praktiken. Detta gör du bäst genom att göra en CAD-modell som sedan skrivs ut i en 3D-printer. Att i det tidiga stadiet som du verkar vara vända sig till ett företag som Scalae kan gräva allt för djupa hål i budgeten och göra att projektet stupar. CAD-modell kan jag hjälpa dig med för en billig peng. Jag arbetar i Solid Works. Modellen kan du sedan lämna till Loom, ett företag i Malmö som pysslar med printning av 3D-modeller. Önskar du sedan efterarbetning för finare ytfinish, målning eller detaljarbete kan jag hjälpa dig med det med. Återkom för vidare diskussion.Mvh Martin

Martin Sjödahl
Bachelor of Science, Mechanical Engineering
Produktutvecklare / designer

Inläggets betyg
Svara Svara med citat