Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Investerare/ delägare/ mentor sökes

Inlägg 1 av 1

2010-11-02, kl 11:13

InvestOnline

InvestOnline

Inlägg: 3

Investerare/ delägare/ mentor sökes

Söker passiv delägare/ medinvesterare samt mentor.Kommer starta upp en exklusiv barnbutik med bolagsform AB. Fokus kommer till en början att läggas online men med ett inrett lager/showroom/ fysisk butik i Stockholm med begränsad öppentid 10-14. Kunskap, erfarenhet, butiksplattform, marknadskanaler finns redan samt ett startkapital a 100Tkr. Utmärkande för varor och utbud är design, kvalité, åtkomlighet, modé samt att det tex är EKO eller Fairtrade. En nyckel till exklusiviteten är också att vara först med en vara i Sverige. Min kund är småbarnsförälder/ barn 0-2år/ mor&farföräldrar/ släkt och vänner etc...Har drivit liknande butik i 2 år som avslutas pga skillsmässa och bolagsform efter 2 år(2005-07) Oms. vid slut ca 2000Tkr per år. Vet att min grundidé funkar och att kunderna finns. Har en färdig butiksplattform med betallösningar och lagermodul samt alla kunskaper för att få igång marknadsbiten. Hemligheten är att läsa av utbud och nyheter världen över och att alltid vara på tå och förstå marknaden. Kontakter och nätverk med leverantörer i Sverige finns också såklart.Söker dig med intresse för målgruppen eller produkterna. Du skall gärna ha erfarenhet av import/ export och bo i USA, Australien. Förutom investera ser jag mmöjligheterna i att ha någon som kan läsa av marknaden på plats då och då i andra länder. Beroende på egen arbetsinsatts söker jag ett kapital från en eller flera på totalt ca 100Tkr. Andel i bolaget beror på arbetsinsatts kapital etc.. Beredd att dela med mig upp till 30%. Beräknar passera 2000Tkr oms inom 15 månader. Mer siffror kan fås vid seriöst intresse.Bakgrund:
30 år 3 barnsförälder bosatt i Stockholm.Drivit exklusiv barnbutik i 2 år (LillaFossingen.se)
Butikschef på BR-Leksaker
Key Account Manager på Familjeliv Media AB
Även arbetat som säljchef, avdelningschef, säljcoach mm.Maila mig vid intresse
[email protected]

Looking for investments southern Spain.

Svara Svara med citat