Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Har du ideen men saknar kapitalet ?!

Inlägg 1 av 5

2010-09-03, kl 21:39

username

Henrik
Larsson

Inlägg: 2

Har du ideen men saknar kapitalet ?!

OBS! postar i detta forum för att risk-kapital forumet inte fungerar!


Hej alla idesprutande entreprenörer!

Här kommer jag med ett erbjudande som kan passa dig som har världens affärside men saknar kapital för att genomföra den
eller till dig som söker efter en affärspartner att utveckla dina ideer eller ditt företag tillsammans med.

Jag ska fatta mig lite kort här så kan ni fråga mer om saker ni vill veta mer om.

Vem är då jag ?

- En alldeles för driven 24 åring som sitter med en ansenlig summa kapital att investera i rätt affärside.

Varför vänder jag mig till er ?

- För att jag söker nya utmaningar och engagerade människor att komma i kontakt med.
Under mina år som anställd och delvis konsult har jag hela tiden känt att det fattas något som får lågan att brinna, det är inte nog kul att bara jobba, jag vill jobba med något jag brinner för och tror på!

Vad är jag ute efter ?

- Komma i kontakt med personer som sitter på ideer som ni vill förverkliga, personer som kan offra för att kanske vinna, personer som vill ha mer än ett arbete, personer som vill pröva nya saker!

Vad kan jag erbjuda ?

- Rätt affärside som får mig intresserad kommer jag gå in och stötta med kapital och engagemang! Och det är också enda egentliga KRAVET jag har, att jag är med och engagerar mig och tar en roll i affärsideen/företaget.

En roll jag kan ta är tillexempel marknadsföring/representatör eller liknande.

Nåväl detta kan se ut på flera olika sätt och jag är övertygad om att vi skulle hitta fram till en bra lösning.


SÅ! sitter du där med en bra ide men kanske saknar KAPITAL eller kanske bara en kollega att utveckla företaget med ?
Tveka inte, hör av dig via ett mejl som en första start! Eller så kanske ni vet om någon som kan vara intresserad, vidarebefodra gärna!

Berätta vem du är och vad du vill, du ska naturligtvis inte avslöjja din lysande ide förrän vi vet att vi kan lita på varandra!
Och till sist, kille som tjej spelar absolut ingen roll, ingen ide är för dålig!


Med vänliga Hälsningar
Henrik

[email protected]


Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2010-09-05, kl 14:54

username

Mike
Fux

Inlägg: 2

Hejsan där .

Uppfinnare i Roslagen här.

Har iden men saknar kapitalet.

Iden gäller en uppfinning vilket är ett vinkraftverk som genererar maximalt med energi oavsett vindförhållanden.
Den behöver inte hissas upp på någon stolpe heller och förstöra utsikten utan klarar sig likväl på marknivå.

Söker inte bara investerare utan ochså delägare.

Sökt investerare ett tag nu och insett hur arroganta och korkade människor är när man erbjuder dem ett projekt som detta utan att få något gensvar.Extremt arroganta och oproffsiga, dom får helt enkelt skylla sig själva när man erbjuder dem ett vinnande koncept och dom tittar bort.

Därför av tacksamhet jag erbjuder investerare delägarskap.

För jag insett hurpass få människor det finns som verkligen är framåtsträvande och har känsla för andras ideer.
Dom flesta verkar mestadels vara borskämda människor utan sinne för äffärer och framtidsplaner.

Menar hur kan man tacka nej eller låta bli och besvara ett erbjudande som gäller ett behov som finns globalt över hela globen?
Då har man väl ändå nått höjden av dumdristighet?

Det är en ny model av vindkraftverk som inte finns ute på marknaden likväl en ny typ av konstruktion.

Hör av dig så kanske vi kan utveckla något progressivt tillsammans.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2010-09-05, kl 16:04

username

Henrik
Larsson

Inlägg: 2

Hej där Roslagens uppfinnar jocke!

Sänd iväg mig ett mejl så kan vi disskutera vidare, adressen finns längst ner i inlägget!

Höres!

Henrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2010-09-05, kl 20:04

username

Mike
Fux

Inlägg: 2

Hittade inte din mail men skickade dig min kontaktmail telefonummer mm.

Det är bara höra av sig.


Det är tur för jordens folk och naturen att det finns såna människor som dig med hjärta och förnuft som ser möjligheter.

Välsigne dig Henrik.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2010-10-17, kl 19:03

Bempa

Bempa

Inlägg: 7

Jag är i entreprenadbranschen inom bygg. Är ingenjör inom VVS och ser en möjlighet med handel med byggvaror. Detta är en ny infallsvinkel som jag inte sett tidigare i Sverige och kan ge förmånliga priser för konsumenten med bra rabatter. Eftersom jag inte själv alls har kunskaper inom programmering och e-shopar osv. vill ja ha en eller flera samarbetsparner som kan förverkliga min ide. Jag vill inte avslöja vad det är men med rätt marknadsföring kan potentialen bli bra. Är det någon som har tips på hur man kommer igång så att ingen tar iden för sig själv så fort man berättat vad det är. Har inget kapital själv att satsa men ideer på utformning finns eftersom jag har kunskaper om hur denna bransch fungerar. Hör av dig så kan vi diskutera.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat