Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

starta eget hjälp!

Inlägg 1 av 5

2010-09-09, kl 15:22

username

Lars
Christenson

Inlägg: 2

starta eget hjälp!

Hej!

Jag har planer och funderinga på att starta ett eget callcenter!

Men jag har så otroligt många frågor som är svåra att få svar på via söksidor som t.ex google och liknande.

Så jag prövar lyckan här istället!

Måste jag ha ett kapital? ( är det ett absolut måste?) Hur går jag tillväga för att få ett sådant kapital? Lån? Ams? Vem ringer jag för att få bidrag osv.

Jag är beredd att jobba 8timmar om dagen 7dagar i veckan för att lyckas med min stora dröm! Men för att kunna lyckas med det jag vill måste jag ha hjälp på traven av någon i samma sits som mig!

Vänligen

[email protected]
Lars Christenson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2010-09-09, kl 21:32

username

Elias
Hansen

Inlägg: 3

Hej ber om ursäkt om jag snor tråden lite, jag är ny här. Men blev väldigt nyfiken på vad ett callcenter är för något, har sätt de i ett par trådar nu och undrar vad det är, om någon kan ge mig ett snabbt svar så är jag väldigt tacksam!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2010-09-10, kl 06:40

username

Hanna
Antby

Inlägg: 5

Hej!

Ett Callcenter är en lokal där en grupp människor sitter och svarar eller ringer i telefonen som verktyg för att förmedla sälja eller kundsupporta ett företag.
Man kan lätt tjäna pengar på ett sådant bolag eller i företaget! Dessutom har man en rolig tjänst service att erbjuda trivs alla!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2010-09-10, kl 06:48

username

Hanna
Antby

Inlägg: 5

Hej Lars!

Skulle du kunna tänka dig samarbeta med mig på något vis, jag kan en del nu efter en hel del research som jag gjort och börjar få lite folk som får min idé att verka intressant. Det är mycket att tänka på men jag är som du kan jobba med detta näst 24 timmar om dygnet om det behövs! mvh Netsearching Företag REDRUTH & ROUBA

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2010-09-10, kl 09:57

Jens Halvarsson

Jens Halvarsson

Inlägg: 4

Hej Lars, skoj att du går i tankarna om att starta ett callcenter. Att söka kapital till uppbyggandet av ett Callcenter är faktiskt väldigt svårt såvida du inte själv vill låna pengar från en bank.

Ett misstag många gör är att de startar upp ett callcenter, skaffar ett \"tillsvidare\" case och börjar anställa personal. Vare sig din personal jobbar mot provision eller ej blir det en relativt hög kostnad varje månad för leasing av CRM, Dialer och telefoni (vilket är ett måste för ett Callcenter).

Mitt tips till dig är därför att börja sälja själv och prova på många olika uppdragsgivare tills du hittar något du brinner för. Då du börjar få koll på din försäljningssiffror och vet på ett ungefär hur mycket du kan sälja varje dag/vecka/månad börjar du anställa personal.

På så sätt kan du referera till faktiska siffror då dina anställda påbörjar sitt arbete. (Detta leder också till att du vet hur mycket du ska ge i provision mm). För att ett Callcenter skall lyckas måste en väl utarbetad budget ligga till grund.

Avslutningsvis vill jag säga att en Callcenter-verksamhet är bland det roligaste som finns. Då det ligger en god struktur som grund och en tydlig vision som delas av all personal.

Lycka till! :)

// Jens Halvarsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat