Hej!
Om du vill ha en personlig hjälp, som även finns tillgänglig kvällar och helger för att hjälpa dig så finns jag. Har arbetat med egenföretagare i över 20 år och utbildar även dessa i bokföring så att de kan sköta mycket själva.
Upplägget brukar vara;
Hands on hjälp de 3 första månaderna, då sker det på timbasis då mycket av arbetet är av engångskaraktär. Med engångsdelar är det att se till att kunder, leverantörer och bokföring läggs upp på ett och rätt från början. Affärssystemet som väljs är oftast webbaserat och kostar cirka 150-180 per månad, inkl support.
Efter dessa 3 månader är det vanligast att företagaren själv vill fakturera och ta bilder på utlägg med mobilkameran och skicka in sina leverantörsfakturor till mig. Företagaren betalar själv sina leverantörsfakturor och jag har tillgång till banken via läsrättighet. Jag bokför utlägg och leverantörsfakturor så det blir rätt.
Anledning till att företagaren själv fakturerar är ju att hen vill ha kontakt med sina kunder. Moms, lön och skatter hjälper jag till med att lämna in.
Efter 3 månader går det lättare att kunna ge ett fast pris.
kika in på
www.ekonomidata.se
Jag finns i Stockholm, Göteborg och på Smögen