Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

OFFERTHJÄLP....

Inlägg 1 av 2

2010-05-04, kl 22:43

username

anneli
and

OFFERTHJÄLP....

En fråga, FINNS det hjälp man kan få för att ta fram en bra offert som också blir vinnande??
Har för mig jag har läst någonstans att man kan få hjälp till detta att det finns vissa som pysslar bara med detta. Finns det eller ?
Isf.OM det finns, kan någon hjälpa mig med det? Vi ska ta fram en bra offert snarast möjligt.
Man ska ju tänka på alla omkostnader kring personal, skatter, avgifter, arbetstider för personal(som ej är spikade utan från önskemål av kund så ska det läggas upp på ett bra sätt så att personal från oss ser resp.personal på plats oxå)osv.osv. sedan en massa annat som ska spela in.
Någon?? tackar på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2010-05-09, kl 21:42

username

Borttagen
medlem

Att skriva offert handlar till 99% om att reda ut vad man har i omkostnader själv. Den sista procenten är att ange din marginal och presentera det på ett snyggt sätt för slutkunden/uppdragsgivaren.

Har arbetat under en längre tid tidigare i mitt liv med att offerera licensavtal till kommuner och större företag. Jag körde alltid med öppna kort och visade mina marginaler för slutkunden. Har de ingen förståelse för den arbetstid du lägger ner och att du faktiskt ska ha betalt för det är det förmodligen ingen kund du vill arbeta med i den långa loppet heller.

Det låter tyvärr inte som att du har speciellt stor koll på dina egna omkostnader vilket är ett krav för att någon skall kunna hjälpa dig vidare... för det är bara en som kan dina omkostnader... och det är du :)

Bevisa mig gärna fel och hör av dig så försöker jag gärna hjälpa till

Teknikansvarig på Millbox
www.millbox.se
Sveriges enda(?) webbhotell där du bara betalar för vad du förbrukar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat