Inlägg 5 av
6
2010-04-25, kl 14:38
dvwallin
Hej Ahmed,
Grymt roligt projekt men jag skall vara lite kritisk nu (hoppas det uppskattas).
1, Det har funnits många liknande leveranstjänster tidigare men få finns kvar. Fisk, mjölk, bröd, godis, glass, med flera. Tror du måste titta på hela biten för att se om det verkligen håller. Är det kanske så att det är en säsongs-idé? Funkar på sommaren eller vintern? Funkar på helger men ej vardagar?
2, Jag tror att, med det allt snabbare samhälle vi har idag så har man knappt tid att vänta en timme när man väl bestämt sig för att man behöver bröd. Behöver jag bröd så tar jag cykel eller bil till affären och köper det direkt. Möjligtvis på helgen då, när man gärna vill ta till vara på sin lugna fritid.
3, Kostnader och täckning? Hur stort område kan du täcka med en bil och en anställd? Kommer du att lägga ut fasta rundor och hitta kunder längs dem eller kommer du att lägga upp rundan efter vart kunderna bor? Hur ser kostnaden ut? Från beställning till leverans? Det finns många kostnader; Bilen, försäkring för bilen, försäkring för dig, bensin/disel, inköp av produkter, (om)förpackning, osv, osv.
Som sagt, jag gillar idéen och skulle helt klart vilja ligga med på din leveranslista om du drar igång men det finns punkter som gör att jag tvivlar lite på hållbarheten.
www.ngweb.se - Next Generation Web - En Webbyrå i Stockholm
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat