Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Min nya webbutik!

Inlägg 1 av 6

2010-04-01, kl 14:03

username

Caroline
Ståhlberg

Inlägg: 6

Min nya webbutik!

Hej!

Jag har precis gått från hobbyverksamhet till eget företag och i och med detta valde jag att skaffa en ny webbutik. Nu skulle jag vilja ha tips, råd och kritik angående vad ni tycker om denna. Ni hittar den på: www.carolinessmyckeskrin.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2010-04-06, kl 08:00

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 2

mycket bra tkr jag men ljusa gärna upp vissa av dina mörkare bilder.

Lenitha

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2010-04-06, kl 11:37

Moa

Moa

Inlägg: 4

Jag tycker Namn och budskapssmycken blir helt för långt i din meny. Ser inte så bra ut med dubbelrad. Kan du inte ändra till något kortare, typo Gravyr?

Sen tycker jag om den mörkgrå rutan bakom bilderna på förstasidan. Dock saknas nedankanten på den nedersta bildserien. Jag tycker du ska lägga in rutan bakom de andra bilderna under resp länk oxo. Rutan ramar in bilderna samt lyfter fram dina smycken.

Lägg även till en slutlinje, av samma typ som topbilden, längst ner på sidan (kan nog Wikinggruppen hjälpa till med)Då känns det som ett avslut när man scrollar. Som det är nu känns det som om min sida visar fel upplösning eller något och att det skulle finnas mer längre ner, men jag inte kan scrolla.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2010-04-06, kl 12:10

username

Caroline
Ståhlberg

Inlägg: 6

Har tänkt ljusa upp vissa bilder, men det har tyvärr inte blivit prioriterat än.

Det där med rubriken Namn- och budskapssmycken har jag funderat på länge, men jag kommer inte på något bra alternativ. Gravyr låter ju bra, men jag stansar ju smyckena och Stansning låter ju inte lika bra.

Kul att du gillar de mörkgrå rutorna, har annars hört från andra håll att jag borde ta bort de. Tyvärr så faller det bort en bit längst ner på sidan när man använder internet explorer. Jag har meddelat wikinggruppen detta, så de ska kolla upp det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2010-04-06, kl 13:15

Moa

Moa

Inlägg: 4

Har du den grå rutan bakom behöver du inte ljusa upp bilderna tycker jag.

Att det inte funkar i internet explorer är något du inte ska godta om du betalar wikinggruppen för sidan. Explorer är den browsern som används mest och det finns massor av script att lägga till så den fungerar i de stora brows:rarna. Så på dem bara :)

BTW så är det helt underbara smycken du säljer!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2010-04-25, kl 14:22

FredrikW

FredrikW

Inlägg: 16

Hej Caroline.

Hoppas allt är bra med dig.

Om du skriver ett mail till mig på [email protected] så har jag en väldigt bra ide som jag kan dela med mig av som jag själv kört och kommer att köra i framtiden.

Mvh Fredrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat