Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Strängare moderering av forumet

Inlägg 1 av 8

2010-03-30, kl 19:12

M1234rt

M1234rt

Inlägg: 65

Strängare moderering av forumet

Jag ber en moderator radera mitt föregående inlägg

Det ämne jag vill ta upp är modereringen av detta forum. Det är på tok för mycket skräpmeddelanden som postas i forumet, de flesta ger absolut ingenting utan är bara reklam för personlig vinning.

Är det inte fler än jag som tycker att det borde finnas en kategori, "jag säljer", en kategori "jag erbjuder" och en kategori "jag söker". Som det är nu går vissa användare in och postar i varenda tråd han eller hon kan hitta med liknande meddelanden, även i sådana trådar som är väldigt gamla.

Jag kommer till detta forum för att hitta kontakter, diskutera intresanta ämnen som rör affärsliv, inte för att läsa enorma mängder meddelanden om den eller den som erbjuder en webbsida för xx kronor plus moms eller andra erbjudanden. Det finns ju faktiskt redan en avdelning för erbjudanden.

Det måste till en strängare moderering där detta masspostandet stävjas och personer som beter sig på detta vis får en varning och sedan stängs av om det fortsätter. Det ser mer ut som en billig marknadsplats än ett seriöst forum.

vad tycker ni andra?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2010-03-30, kl 19:27

M1234rt

M1234rt

Inlägg: 65

Det är inte bara du, det är väldigt många och de flesta verkar vara inom webb. Jag kan ta dina inlägg som ett exempel dock. Du svarade på mitt inlägg om webbsäljare men skrev något helt annat. Du skrev 8-10 inlägg om i stort sett samma sak på ett par minuter. Det är anti-reklam för det första och för det andra är det inte trevligt för någon om det är massvis med meddelanden eftersom det finns bara en viss mängd senaste meddelanden och man riskerar att missa intressanta trådar pga detta.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2010-03-30, kl 19:30

username

Wirm
Studio

Inlägg: 11

Jo det du säger stämmer till viss del, varför inte bara sätta en "SELECT * FROM `deras databasnamn` ......... sen limit 20" För en bättre översikt över "intressanta trådar"

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2010-03-30, kl 19:41

M1234rt

M1234rt

Inlägg: 65

jag tycker definitivt det är bättre om moderatorn modererar hårdare. Postar man i gamla trådar som uppenbarligen passerat bäst före datum och gör så för att få egen vinning utan att det tillför ämnet något, ska meddelandet raderas.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2010-03-30, kl 19:46

username

Wirm
Studio

Inlägg: 11

Jodå man kan ju köra en IF sats för just den funktionen så att med hjälp av php så letar den upp om det tillhör ämnet och sätter visa normer den ska gå inom..
När vi endå har en diskussion uppe tänkte höra med dig om du är intresserad av ett lönsamt samarbete? Har några ideér jag tror du skulle gilla, skicka ett mail till mig på [email protected] så pratar vi mer där!

Mv
Michel

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2010-03-30, kl 19:55

M1234rt

M1234rt

Inlägg: 65

huvudet på spiken där varför moderering är nödvändigt.

Nu tycker jag vi låter andra få säga sitt i ämnet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2010-03-31, kl 16:29

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Vi testar just nu en funktion för moderatorer för forumet, så inom kort så kommer vi bli betydligt hårdare när det gäller egen reklam i forumet.

// Emil

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2010-05-25, kl 21:06

filmfixarna

filmfixarna

Inlägg: 3

Helt rätt! En egen kategori för att erbjuda sina tjänster, och i övriga forum förbjuder man trådar som helt och hållet är egenreklam.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat