Inlägg 1 av 3
2010-03-01, kl 19:51
Sälja knivar på nätet
Jag har planer på att sälja knivar via en webbutik och har några frågor ni kanske kan svara på:
1. Jag har tänkt inrikta mig mot dyrare knivar och inte ha så stort sortiment så jag slipper ha ett stort lager och skicka mycket paket med billigare knivar som man inte tjänar så mycket per styck på. Det går ju åt mycket tid på att packa, skicka och kolla betalningar. Tror ni det här är en bra ide?
2. Tror ni man ska hålla sig till knivar eller bredda sortimentet? Kan man blanda vilka produkter som helst i en butik eller ska man hålla sig till en viss inriktning. Knivar kan ju t ex ingå i friluftsprodukter.
3. Ska man sälja enbart i Sverige eller även till utlandet. Det finns inga renodlade knivtidningar i Sverige men det finns i utlandet på engelska. Det borde vara mest effektivt att annonsera i renodlade knivtidningar och websajter. I t ex en friluftstidning är det ju många som inte är så intresserade av knivar utan kanske av kanoter eller något annat. Det blir mest sådana något bredare tidningar man får annonsera i här i Sverige. Men det kanske inte är någon som köper en kniv från en webbutik i Sverige om de t ex bor i USA med tanke på frakttiden?
Svara Svara med citat