Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Göra hemsida åt företag och privatpersoner

Inlägg 1 av 3

2010-02-15, kl 10:05

username

Henric
Eriksson

Inlägg: 1

Göra hemsida åt företag och privatpersoner

Hej!

Har funderingar att hjälpa olika företag och priavtpersoner med att fixa till deras hemsidor till ett bra pris. Tänker först starta upp detta som en hobbyverksamhet för att sedan utvecklas. Tänkte ta ett pris runt 5000 kr för att ordna till en snygg och bra hemsida åt företagen. Några bra tips på hur man ska gå tillväga för att lyckas med detta? Är nybörjare när det gäller det här med att starta eget:)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2010-02-15, kl 11:18

Illvillja

Illvillja

Inlägg: 55

Jag tror att du ska börja med att få kunder. Hitta någon, lättast är oftast att börja i din närhet som är i behov av en hemsida, och sen förklara för dem VARFÖR de ska lägga 5000 kr (ex moms antar jag) på en hemsida. Det finns förvånansvärt många företag idag som inte har en tanke på att använda Internet som försäljningskanal och tycker det är helt onödigt att synas där. Om du ska börja med det som hobbyverksamhet tycker jag att du kan ansöka om FA-skatt hos skatteverket (för utgår från att du har en anställning då utöver företaget).

Du bör även göra upp en affärsplan och titta på vad du har för styrkor jämfört med de många konkurrenter som finns, samt hur du ligger i pris etc. Det pratas mycket i marknadsföring om att man inte vill bli "stuck in the middle", alltså hamna i ett läge där man varken kan konkurrera med sitt pris, eller sticker ut med service eller kvalitet. Man är helt enkelt inte bäst på något, vilket ger ett läge där man har svårt att ta marknadsandelar och få kunder.

Maximerar du intäkterna i ditt företag och din affärsidé? Låt mig och mitt företag hjälpa dig att bättre utnyttja potentialen och hitta nya inkomstvägar och effektivisera dem du redan har!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2010-02-15, kl 18:53

zediman

zediman

Inlägg: 5

Kontakta mig på e-mail om vad du har tänkt dig.
Blev väldigt intresserad och vill veta mer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat