Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

På billigaste sätt

Inlägg 1 av 5

2010-01-18, kl 10:12

Per11

Per11

Inlägg: 14

På billigaste sätt


Hej

Jag funderar på att starta upp enskild firma, och utföra städ jobb (lägenheter). Hade även tänkt att utgå ifrån hemmet. Och så vitt jag vet behöver jag inte registrera min firma, utan kan även starta upp den som Oregistrerad? Det jag funderar över hur jag går till väga steg-för-steg för att göra detta. t ex ska jag bara ansöka om f-skatte seden sen är allt klart? Och ungefärligt vad det kan kosta, exklusive diverse inköp för verksamheten.

Tacksam för svar

//Per

Per

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2010-01-19, kl 13:34

Illvillja

Illvillja

Inlägg: 55

Att ansöka om F-skattesedel är gratis hos skatteverket så länge du inte registrerar namn osv hos bolagsverket, vilket inte behövs. Vad allt kostar bör du nog sätta dig ner och räkna på innan du startar verksamheten för att veta vilket pris du behöver ta ut osv.

Maximerar du intäkterna i ditt företag och din affärsidé? Låt mig och mitt företag hjälpa dig att bättre utnyttja potentialen och hitta nya inkomstvägar och effektivisera dem du redan har!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2010-01-20, kl 21:25

PontusM

PontusM

Inlägg: 12

Hejsan,

Som Per säger, att starta ett företag behöver inte kosta någonting, det är bara gå på www.foretagsregistrering.se och köra igång, men man bör ha en affärsplan innan man kör igång.

Mvh
Pontus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2010-01-21, kl 12:36

Per11

Per11

Inlägg: 14

Ja, jag har som sagt lite att räkna på. Och nu vad jag förstått så behöver inte själva registreringen kosta nå speciellt alls.

Jag är Tacksam för era svar.

Per

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2010-02-02, kl 08:14

username

Maria
Östberg

Inlägg: 7

Ett alternativ är www.oresundatwork.com - vi anställer entreprenörer och sköter all skatteinbetalning, moms, bokföring etc. Du slipper allt pappersarbete och kan bara koncentrera dig på din affärsidé.

Öresund at work

Inläggets betyg
Svara Svara med citat