Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Inga respons via mail-vad göra?

Inlägg 1 av 2

2010-02-01, kl 16:31

Simonee

Simonee

Inlägg: 13

Inga respons via mail-vad göra?

Jag har en webbsida som riktar sig mot företagare, efter att ha börjat få in trafik så har jag börjat kontakta företag och erbjudet dem att annonsera på min webbsida GRATIS. Men jag får inte ens några svar, inte ens nej tack? Är det telefon som gäller? Ska man ringa upp dem och snacka?

http://www.kontorslokalerstockholm.se/

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2010-02-02, kl 23:51

username

David
Reiman

Inlägg: 22

Anledning kan vara att de inte förstår nytta med annonsering på din webbsida. Har du kontaktat företag inom din bransch? Själv säljer jag produkter för hälsa - och jag kommer knappast annonsera på webbsidor som t.ex säljer elektronik, även om detta är gratis.

Det kan finnas en massa andra orsaker till varför dem inte svarar - kanske är för upptagna, kanske inte förstår hur går det till att annonsera, kanske uppfattar dina brev som spam etc etc

Försök att omformulera brevet, skriva fakta och nytta som annonsering på din hemsida kommer att medföra för dem du skriver till. Jag skulle uppskatta om någon hade skrivit till mig något liknande:

"Vi erbjuder gratis annonsering på vår hemsida

Din annons kommer att visas för 1 000 unika besökare per dag

60% är kvinnor som bor i Stockholm och de är intresserade av alternativa ansiktsbehandlingar

Du kan enkelt annonsera genom att skriva annons text till mig så lägger jag upp den."

Halsoplaster.se - Hälsoplåster med enbart naturliga ingredienser. För dig som vill bibehålla en god hälsa.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat