Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Starta egen klädaffär?

Inlägg 1 av 2

2009-10-14, kl 10:58

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 8

Starta egen klädaffär?

Hej!

Jag har gått länge nu och funderat på att starta egen klädaffär men vet inte riktigt.. nånting egentligen.
Jag frågade en grossist om man kunde köpa från dom och sen sälja hemifrån och dom sa att man måste ha registrerat företag sen bryr inte dom sig om hur och var jag säljer allt.

Har lite frågor som jag hoppas att någon kan svara på.

1- Hur mycket kostar det att köpa in kläder, ca pris?
2- Var regestrerar man ett företag?
3- Kostar det mycket att ha en hemsida man säljer kläderna på?

Skulle vara tacksam för svar. Hade bra så länge :)
Hälsningar Lisa Karlsson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2009-12-29, kl 21:41

username

Wiphakorn
Ornkham

Inlägg: 2

Hej,

Du hoppas du har hittat en bra lösning nu. Jag har varit och hamnat på samma situation som innan jag kunnde starta upp mitt företag, jag har gjort allt själv och sökte allt information på nätet samt ringde överallt. Jag var så duktig på att fråga, tex skatteverket, företagscentrum och allt möjlig. Viktig att man lita på sig själv och att vara stark samt mycket envis.

Jag starta upp ett företag nu genom kläd och design, jag sitter och designar kläder i Sverige och skicka arbeta till Thailand. Dem sy upp alla av mina kollektion och sedan skicka dem till mig för att sälja vidare här i Sverige, om du har lyckat med att starta upp ditt företag nu så är du välkomen att testa och sälja av mitt märket om du vill..

mvh

June

June mode

Inläggets betyg
Svara Svara med citat