Inlägg 2 av
10
2009-12-14, kl 13:16
Illvillja
Utgifterna du har för din enskilda firma ska du självklart bokföra i firman. Om du köpt dem för egna pengar så bokför du dem som "egen insättning" istället för att belasta företagets kassa eller bankkonton. Du kommer deklarera företagets resultat på en särskild blankett i deklarationen. Om du får ett negativt resultat på din firma i år tror jag att det kan kvittas mot din beskattade inkomst för att du inte ska bli dubbelt men är inte 100% säker.
Maximerar du intäkterna i ditt företag och din affärsidé? Låt mig och mitt företag hjälpa dig att bättre utnyttja potentialen och hitta nya inkomstvägar och effektivisera dem du redan har!
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 6 av
10
2009-12-14, kl 19:15
Illvillja
Jag e rädd för att det med deklarationen inte alltid blir klarare. Jag brukar tycka att jag har full koll på allting fram tills dess att man sitter med deklarationspapprena framför sig då man blir totalt förvirrad igen :)
Maximerar du intäkterna i ditt företag och din affärsidé? Låt mig och mitt företag hjälpa dig att bättre utnyttja potentialen och hitta nya inkomstvägar och effektivisera dem du redan har!
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat