Inlägg 1 av 5
2009-12-08, kl 13:56
företagets rätt mot konsument
Jag hade en kund som ringde i fredags och beställt 2 graverade champ.glas med akut leverans. Jag sa att han ska maila så jag har beställningen skriftlig. Han mailade till mig vad som ska stå för namn samt datum 12 dec och på vilka glas . Jag gjorde glasen i går (måndag och mailade att glasen nu var färdiga och kan skicka idag, 8 december, för att de ska få dem i tid till den 12-e. Då damp ner ett mail att jag var för snabb, och de tänker inte betala för glasen eftersom det står fel datum på dem. Bröllopet blir inte förrän 19 dec.
Nu står jag här med två dyra glas, och OM jag skickar mot postförskott, då hämtar dem inte ut, det dröjer en månad innan jag kan agera, får betala inte bara glasen, utan också frakten, samt vänta så länge för att kunna skicka det till typ Kronofogde eller inkasso eller vad jag nu ska göra. Jag är väldigt irriterad, för det var endast hans fel, och jag gjorde mitt bästa i ruschen för att vara till lags. Konsumenträtt säger väl inget om detta? Vad kan jag åberopa för lag eller regel för att han ska fatta att han måste betala? Jag kan ju inte lida för hans fel? Alla priser och information om köpvillkor står på min sida www.brollopsglas.glasdeco.se
Tarevarg
Svara Svara med citat