Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Tror ni det fungerar?

Inlägg 11 av 14

2009-12-03, kl 12:37

IE Invest

IE Invest

Man få köra på ett löpande abbonemang där bindorna levereras varje månad, kunderna kan prova en månad gratis och därefter ingå ett löpande ettårs kontrakt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 14

2009-12-03, kl 12:41

username

Johan
Olsson

såg precis att det finns nåt liknande men marknadsföringen kanske inte är så himla bra där. Men konkurens är nyttigt har jag hört. Går det att bara ringa tillverkarna och fråga om vilket pris man kan få från dom? Är det så enkelt?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 13 av 14

2009-12-05, kl 15:24

rabattSE

rabattSE

Idén är bra - och bevis finns eftersom det finns redan en nylanserat tjänst i sverige för just detta! www.lapostina.se (ser det inte som en besvikelse men motivation att du är på rätt spår!)

Jag tror lönsamhet i denna idén är kanske inte direkt vinst på försäljning men istället att samlar en tydligt målgrupp (kvinnor, 20-50, internet vanor) för att sedan marknadsföra andra liknande produkter & paralel tjänster. Upsell till parfym, mode, vitaminer, tidnings prenumeration osv.

Bra idé kom med en twist som gör det unik så är det en vinnare!

(PS Dåligt svenska av mig pga att jag inte är svensk!)

Rabatt.se - Sajten för dig som gillar klipp!
http://www.rabatt.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 14

2009-12-06, kl 19:52

username

Dick
Andersson

Jo, det finns ett gäng företag som säljer bindor på nätet. Det är bindor i tyg, med lactobaciller, ekologiska bindor eller ett eget märke. Dvs något annat än vad de har på macken. Det blir svårt att prisa in sig på marknaden om du hade tänkt att sälja libresse eller allways (som garanterat finns på macken) om kunden skall betala 19kr/månaden bara i frakt. Skall det lyckas måste det nog vara något unikt. Läs här och inspireras:
http://www.dn.se/ekonomi/toppbetyg-for-dyraste-bindan-pa-marknaden-1.653068

// Dick

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2