Inlägg 1 av 1
2009-11-06, kl 00:15
Revolutionerande Lotteri.
Hej.
Jag heter Erik Ohlsson, 31 år, sambo och två underbara döttrar på 2 och 4 år. Bor i Listerby i Blekinges skärgård. Jag har flera års erfarenhet av spel o gambling, utbildning inom spelteori och magisterexamen i programvaruteknik. Utbildning inom ekonomi och ledarskap och är med och driver ett framgångsrikt familjeföretag. Utbildning på och flera års erfarenhet av realationsmarknadsföring.
Det senaste året har jag utvecklat en spelidé för ett revolutionerande globalt lotteri på internet. Jag är övertygad om att den skulle bli en stor succe om den förverkligades. Jag är dock lite kluven just nu ifall jag ska kontakta ett befintligt spelföretag och sälja idén eller om jag ska starta upp ett eget företag för att driva lotteriet.
Hade jag kunnat sälja idén till ett företag som redan har fungerande säker webbsite med pengatransfer, spellicens och allt annat mot att jag får en viss procent av omsättningen hade jag gjort det. Men annars är jag sugen på att starta ett företag i ett land där man kan få spellicens, utveckla webbsidan och köra igång. Men det tar massor av tid och kraft och inte minst pengar. En halv till en miljon får man nog räkna i uppstartskostnad.
Synpunkter, hjälp eller ideer önskas. min epost är(om du tar bort alla %: erik%@%listerby%.%nu
/Erik Ohlsson
Svara Svara med citat