Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Drömforum!!!

Inlägg 1 av 2

2009-10-30, kl 19:44

username

Emil
Berndtsson

Inlägg: 23

Drömforum!!!

Efter en tids översyn här på forumet så vill jag framhäva en enkel åsikt och mening:

Många eller alla på det här forumet verkar ha ide´er vilket jag personligen tycker är grymt på alla sätt, men snälla, inse att ALLT i den här världen handlar om försäljning. Topsen i mitt badrums-skåp, mina trasiga strumpor, mina skit luktande kalsonger, mat, toalett papper etc. etc. etc. etc. Skillnaden ligger i att 95% av alla prylar jag äger har jag köpt dvs. att jag själv valt att gå till en affär/handlare för att inhandla produkten/tjänsten. Vad folk på den här portalen verkar tro är att saker och ting säljer av sig själv och att starta företag är en lek. Guess what!!! FEL!!! Som företagare arbetar du på 110% provision, dvs. SÄLJER du inget - tjänar du inget. Det är ett jävla slit för att lyckas och tar för många lång tid. Jag själv insåg tidigt 90-tal att försäljning är allt, jag byggde upp en liten enskild firma för att på sikt utöka och leverera tjänster till ett värde av 320 mkr årligen. Idag lever jag gott och arbetar hårt!! strävan efter att nå längre avtar aldrig. Slutligen vill jag, utan att nämna namn eller rubriknamn bara tipsa er som efterfrågar affärsidéer att ta ett kliv tillbaka och tänka om. Att någon annan än du själv tror på ideen som du bestämmer dig för att starta upp vittnar om att det finns kunder för allt även om majoriteten är NEJ-sägare. Människan består av 65% av vatten, resten inställning!!!!!

Tycker du att jag är kritisk och hård så skall du nog ägna dig åt annat än att bli affärsman/kvinna. Det bevisar ytterliggare att jag har rätt i min konklusion.

Tänk till - och leverera!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2009-11-02, kl 22:18

username

Stone
Wall

Inlägg: 2

Duktig du!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat