Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Affärsidétorka

Inlägg 1 av 3

2009-10-02, kl 10:44

username

Emili
Eli

Inlägg: 5

Affärsidétorka

Jag är verkligen sugen på att starta upp något eget men är osäker på vad. Först tänkte jag mig något café eller liknande men sen funderade jag lite ytligare och tänkte på att jag nog innom snar framtid kommer vilja flytta och därför började jag tveka på den iden. Funderade vidare och kom fram till att jag kanske skulle kunna starta upp en internetbutik, eftersom då är man inte fast liksom. men jag vet inte riktigt vad jag ska sälja. kläder och heminredning finns det ju redan så många av och just de känns inte så lockande. är det någon som har någon idé att dela med sig av så skulle jag bli otroligt glad! Kanske du har något förslag på verksamhet där man inte blir lixom fast någonstans utan de ska vara lätt att ta med om man flyttar och så. behöver nödvändigtvis inte vara internet butik heller.

Skulle bli väldigt glad om du vill dela med dig av dina ideér till mig! =)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2009-10-02, kl 11:28

username

Jonas
Falk

Inlägg: 4

Det första jag tänkte på var, hur gör man en marknadsundersökning på något man inte riktigt vet vad man vill göra. Om jag har en idé så försöker jag nog lansera den själv innan jag delar med mig av den till någon annan.

Tipset blir väl att börja med att smala ner sakerna till något du känner att du vill göra. Är det café så bör du se över marknaden för det. Är det internetbutik så är det kanske det du ska undersöka.

// Jonas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2009-12-08, kl 03:10

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 2

Jag säger som min kloka morbror sa till mig. Stirra dig inte blind på att starta företag, det företaget kommer aldrig funka. Allt handlar egentligen om ett bananskal, som du ska halka på. Nu menar inte han att entreprenören har tur, utan snarare att han vet exakt vad han vill genom att bygga upp ett intresse, eller kanske helt enkelt träffar en person som antingen kommer med ett förslag eller väcker ett intresse eller en idé hos dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat