Inlägg 1 av 4
2009-09-16, kl 16:12
Vad gör man i min sits?
Jag har ett problem. Jag har ett nystartat företag inom tjänstesektorn som hittils bara haft en kund. Problemet är att kunden i förra veckan mejlade mig och informerade om att jag inte behövde leverera något resultat just nu, eftersom man bytt chef. Problemet för mig är att den nya chefen inte vill ha mina tjänster och inte heller vill ha det jag redan håller på med slutfört, om han fick välja. Då jag argumenterade för att jag arbetat 5 timmar i företagets tjänst redan så ansåg jag att jag ville ha ersättning för timmarna jag redan arbetat med uppdraget. Min timlön ligger på ungefär 500 kronor (varierar sundtals beroende på uppdrag). Jag begär altså 2 500:- från företaget. Då blir representanten jag pratar med arg på mig och hävdar att jag omöjligtvis kan ha jobbat så mycket. Jag försökte förklara att det hade jag visst och specifiera timmarna (jag jobbar hemmifrån nämligen), men det verkar lönlöst. Hur skall jag göra nu? Jag vill ha mina pengar. Jag har ju faktiskt arbetat och även om projektet inte är färdigt så är det ju inte mitt val att bryta. Jag har inte tid eller råd att utkämpa en tvist i rätten. Så, är det bara att glömma pengarna eller?
Svara Svara med citat