Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Kostnadseffektiv marknadsföringsmetod.

Inlägg 1 av 6

2009-08-08, kl 02:29

Jimmy

Jimmy

Inlägg: 2

Kostnadseffektiv marknadsföringsmetod.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2009-08-08, kl 08:18

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Kör på! Det finns alltid plats för flera, och vad är det som säger att en enda aktör är komplett? Du hittar säkert luckor hos konkurrenten som du kan fylla ut och locka kunder med...Bara att önska Lycka till ifall det blir något.

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2009-08-08, kl 08:21

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Det är väldigt få affärsidéer som är helt unika i världen idag, dom allra flesta är en kombination av olika idéer som gör att idén i slutändan särskiljer sig från sina kollegor.Så länge din idé särskiljer sig och är lite bättre, snyggare eller enklare så tycker jag det bara är tuta och köra. Pris är jag mer tveksam till i och med att konkurrenten lätt kan sänka priset på sin produkt/tjänst.Tänk på att innan Google fanns så var sökmotorn Altavista helt dominerande, men genom att göra en sökmotor som var avskalad, snabbare och mer relevant så tog dom snabt över marknaden. Jag kan ge många exempel på företag som startade som nummer 2, eller kanske till och med nummer 1000, men som på grund av att deras produkt/tjänst var bättre utformad blev stor aktör på respektive marknad.Lycka till!

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2009-08-08, kl 15:05

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det kan nog vara bra men tänk efter vill du lägga all den tid som behövs och den kostnad det för med sig trots allt. Jag arbetar själv på olika projekt där andra varit före men där jag kommer med något mycket bättre, annorlunda. Men jag har tid och råd.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2009-08-31, kl 17:03

Marie Andervin

Marie Andervin

Inlägg: 10

Det är aldrig fel att vara en "follower", se bara på Tele2 som genom sin strategi att vara nummer 2 har lyckats riktigt bra.

Marie Andervin, Marknadsstrateg hos Andervin Consulting
Ett konsultföretag inom strategisk kundutveckling, marknadsföring och affärsutveckling

Ta gärna del av portalen för smartare marknadsföring www.marknadsstudion.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2009-11-04, kl 11:51

username

Cesilia
Karlsson

Inlägg: 2

Ja, som tidigare debattörer; Kör på. Det finns plats för flera. Du kommer hitta en nisch som passar din verksamhet och som kompletterar andras produkter. Min erfarenhet är ibland att kopian av originalet oftast säljer ännu mer. lycka till! Hejja!

Myself

Inläggets betyg
Svara Svara med citat