Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Alternativ Marknadsföring

Inlägg 1 av 6

2008-11-16, kl 20:23

username

Zakaria
A

Inlägg: 3

Alternativ Marknadsföring

Ett par studenter som har ett unikt, billigt och reklameffektivt sätt att marknadsföra med stort spridningspotential och detta tjänst är annonsdriven. Hur får man tag på annonsörer? Kontaktar man dom själva eller finns det marknadsförings byrår som kan hitta dom. Alla tips är välkommna.

MVH

Zakaria

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2008-11-16, kl 23:12

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Vill du ha tag på annonsörer finns det två sätt.

Sälj annonsplatsen själv genom, eller lägg ut det på ett säljbolag.
Fördelar och nackdelar med båda parterna. Genom ett säljbolag får ni förhoppningsvis en part som redan kan försäljning och på så vis kan dra in viktiga kunder snabbt till er. Mot en avgift, storleken varierar beroende på tjänst.

Gör ni det själv, kan ni sälja via telefon, göra utskick osv. Det enklaste är givetvis proaktiv försäljning. Ring till era kunder, förklara vad ni gör vad ni vill sälja och hur er tjänst kan hjälpa dem.

Gör ni det själva så kommer ni givetvis få lära er att sälja om ni inte redan provat på detta, men det är en kunskap som ni kommer ha stor nytta av i framtiden, samt att ni får behålla en större del av kakan själva.

Så mitt råd är, lista 100 bolag ni vill ha med som annonsörer. Lyft luren och ring dem! Boka ett möte för att sälja där eller försök få avslutet på telefon det får ni avgöra själva.

Lycka till!

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2008-11-19, kl 20:38

username

Zakaria
A

Inlägg: 3

Tack Per till rådet, Jo det i dom banor vi tänkte på. Men som sagt det en period av låg konjunktur och kan tänka mig att företag minskar sina marknadsföringbudget,  som tur kommer det hära vara billigt. Men jag undra om företag har redan det tajt med pengar, hur skulle man kunna övertyga dom att ge oss en chans om vi kör proaktiv försäljning, med tanke på vi har ej något tidigare kunder eller erfarenhet. Det enda vi har är statistiken av hur denna tjänst blev succé i andra länder? Därför va vi lite kluvna om vi ska köra med säljbolag som kan ge oss det extra trovärdigheten eller köra själva. Men tack Per iallafall har du visat oss vägen

MVH

Zakaria

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2008-11-19, kl 21:36

Illvillja

Illvillja

Inlägg: 55

Jag tycker att ni ska testa att börja sälja det själva. Om det nu är så kostnadseffektivt som ni säger är det ett starkt säljargument.

-"Nu när tiderna är tuffare är det viktigt att veta att man får ut något av sin marknadsföring".

Skulle det visa sig att ni inte har kunskapen eller viljan att sälja det så går det ju alltid att kontakt ett företag för hjälp senare.


Maximerar du intäkterna i ditt företag och din affärsidé? Låt mig och mitt företag hjälpa dig att bättre utnyttja potentialen och hitta nya inkomstvägar och effektivisera dem du redan har!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2009-12-01, kl 12:20

Illvillja

Illvillja

Inlägg: 55

När marknadsbudgeten är tight är det ytterligare ett argument för företagen om det nu är så kostnadseffektivt. Om ni ringer och får kontakt så kan det alltid betyda att ni får ett kontrakt senare om ni inte lyckas nu. Att sälja i dessa tider i slutet av året kan både fungera bra och dåligt. Vissa bolag har gått bättre än de planerat och letar efter sätt att minska vinsten för att få ner skatten, andra bolag kommer inte handla av samma skäl, de vill maximera vinsten, men det är snart nytt år och nya möjligheter.

Ett tips är att ligga på i januari då folk oftast har mer hopp om framtiden generellt i början av ett år. Detta år har varit extremt åt båda hållen för min del med både stora konkurser bland mina kunder, men även rekordresultat för andra.

Maximerar du intäkterna i ditt företag och din affärsidé? Låt mig och mitt företag hjälpa dig att bättre utnyttja potentialen och hitta nya inkomstvägar och effektivisera dem du redan har!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2009-12-01, kl 12:50

Hittaupplevelse

Hittaupplevelse

Inlägg: 12

Bra tips som gäller mig också! Tusen tack!

//Carl
www.hittaupplevelse.se

Sverige är fantastiskt!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat