Inlägg 6 av
11
2007-06-14, kl 10:55
stifor
Urban, genom att du har enskild firma så betraktas du som privatperson.
Därmed kan du öppna ett privatkonto i Skandiabanken för dina firma-transaktioner och utnyttja alla möjligheter som ingår i det (betalningar, kredit utan någon grundkostnad mm). Du får antagligen även mycket bättre ränta än vad du får på ett annat företagskonto.
Stig Forsberg
www.enskildfirma.nu
Stig Forsberg
eFRedo Bokföringsprogram - www.enskildfirma.nu
AbRedo Bokföringsprogram - www.abredo.se
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 8 av
11
2007-06-14, kl 13:11
larsarenander
Plusgiro fd postgiro har jag haft över 40 år fungerar utmärkt, Den enda bank jag inte sätter min fot i är Handelsbanken.
[email protected] Start av företag och ekonomistyrning.
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 9 av
11
2007-06-14, kl 14:15
stifor
Plusgirot tycker jag fungerar bra när det gäller att registrera utbetalningar (koddosa). Jag har även tjänsten Eredovisning som innebär att jag via ett extra internetgränssnitt (utan koddosa) kan gå in och skriva ut kontoutdrag från in- och utbetalningar som betalats till plusgironumret, mycket bra.
Jag har även ett bankgironummer till kontot vilket är bra, MEN kontoutdrag för dessa bankgiro-inbetalningar går inte att ta ut genom Eredovisnings-tjänsten. För att identifiera och skriva ut dessa måste jag gå in via Plusgirot (med koddosa), inte alls bra. Har påtalat det ett antal gånger senaste åren men inget verkar hända.
Stig Forsberg
www.enskildfirma.nu
Stig Forsberg
eFRedo Bokföringsprogram - www.enskildfirma.nu
AbRedo Bokföringsprogram - www.abredo.se
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat