Inlägg 2 av
5
2007-03-07, kl 20:11
PerÖberg
Inlägg: 1918
Tiina
Mellan pekfingret och tummen
35% om du är grossist
100-150 % om du har butik
Per
Per Öberg, New Delhi
Den verkliga Indienspecialisten - import - export och en massa annat
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
5
2007-03-08, kl 05:49
PerÖberg
Inlägg: 1918
Ja. Man kan kanske säga att lägre påslag ger lägre priser och
kanske fler kunder, men det är svårt att konkurera med enbart låga
priser eftersom stora företag kan göra STORA inköp och pressa priserna
den vägen. Ofta får kvaliten lida. Och små företag som konkurrear med
priset som vapen slås ofta ut eftersom man inte har tillräckligt med
pengar att betala räkningarna i slutet av månaden. Det är bättre
att bjuda på kvalitet, extra service, fri support, osv och därför bli
populär bland kunderna. Oerhört vanligt att folk som skall starta
företag har för låga påslag och startar en förlustverksamhet istället
för något man kan tjäna pengar på efetrsom man inte räknat ut vilken
vinst man behöver. Skall det bli mer än en hobby så måste man ju dra in
ALLA kostnader man har inklusive inköp av varor PLUS ge en rimlig egen
lön (och pga skatter behåller man ca 50% av det man sätter av till lön
och egenavgifter).
Per
Per Öberg, New Delhi
Den verkliga Indienspecialisten - import - export och en massa annat
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 5 av
5
2007-03-08, kl 14:55
larsarenander
Inlägg: 1436
Att sänka ett pris är populärare än att höja och gör man det i samband med att en kund handlar mycket så har den kunden ett försprång gentemot sällankunden. har man sedan en produkt som både är bra och billig med hög kvalitet men ändå ett bra påslag, då klarar man sig gott. [email protected]
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat