Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Ris & Ros

Inlägg 1 av 6

2007-12-12, kl 02:30

username

Medlem
#52825

Inlägg: 3

Ris & Ros

Jag har precis startat en antik & PresentShop som jag velat välldigt länge och nu äntligen kommit igång med.

Men då jag inte vet hur stort intresse det är av just denna typ av butik så har jag inte startat en butik där man kan handla på plats utan gjort en hemsida där man får beställa via mail eller telefon till att börja med.

Det jag skulle behöva hjälp med är att få lite objektiva åsikter om sidan då jag är ny med hela grejen.

Är den tilltalande? Verkar det lätt att hitta på sidan? Känns den bra upplagd o.s.v

Ge mig gärna både ris och ros och ett och annat tips om ni har =)
Behöver alla tips och synpunkter jag kan få!!

Tack på förhand!!!

Meijer

www.tidlosarum.se


Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2007-12-12, kl 10:36

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Hej! En fin sida! Dock tycker jag att omröstningsknapparna på startsidan förfular en del. Känns onödigt, ta bort det!
Fler betalningsalternativ är väl också nåt som vore bra att utöka med. Annars som sagt, en fin sida!
Idé: Till den här sidan skulle det passa fint med lite behaglig klassisk musik som spelas upp när man kommer in på sidan.

Lycka till!

Mikael
Lundgren Creative
www.l-c.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2007-12-12, kl 10:59

username

Per
Thörnquist

Inlägg: 15

Hej!
Lite reflexioner från lilla mig:)
Varför bygger du inte en webshop istället?
Sidan ger ett plottrigt intryck och Times Roman som typsnitt är inte snyggt.
Skulle oxå rekommendera att ta bort vote-knappar, det är gammal design.

Skapa en rubrik i toppen som heter "Köpinformation", så slipper du att berätta hur besökaren ska klicka.

Och för guds skull - Ingen musik.
Dessutom står "Julkappstips" på startsidan

Lycka till i julhandeln
Per

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2007-12-12, kl 13:54

FrGr

FrGr

Inlägg: 54

Jag håller med om det där med musiken....ingen alls.

Sidan ger ett intryck av personlig hemsida mer än butik, helt OK om det är meningen men annars bör den nog stramas upp.

Jag tycker den ser "fet" ut, ganska bred och med en ganska tung överdel (mer grafik/färger längst upp). Jag skulle själv tonat ner bakgundsbilden längts upp, även om den är mycket snygg så behöver den inte synas så mycket. Företagsnamnet hamnar ju även lite i bakgrunden bland alla kringelkrokar.

Flytta kanske själva menyn så att den kommer under bilden, jag tycker det känns långt mellan menyn och innehållet (kan bli bättre om bilden tonas ner).

Inne på en kategorisida ser det annars bra ut, men högerspalten känns lite irriterande i ögonvrån när man läser. Kanske skulle varje kategotri istället ha två kolumner och sen bort med den högekolumn med info som finns där nu.


MVH//

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2007-12-14, kl 01:30

username

Medlem
#52825

Inlägg: 3

Tack för era synpunkter, jag har tagit till mig de jag håller med om.

Per: Jag håller med dig om att skaffa en egen flik för köpinformation så man slipper guida runt folk. Tack för det!

Jag håller även med om att röstningsknapparna ser kanske lite gammalmodiga ut så de fick gå också...

Sedan vill jag förklara varför jag inte öppnat en riktig webshop, det är för att jag först ville se hur stort intresse det var för denna typ av "butik" innan jag uppgraderar den till en riktig webshop.

Så det får tiden utvisa helt enkelt.

Är tacksam för fler åsikter och tips =)


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2007-12-14, kl 01:41

username

Kent

Inlägg: 204

Varför uppgraderar du inte till en "riktig" webbshop redan nu? Finns flera fina gratislösningar. Cubecart, Joomla, Zencart, OsCommerce, m.fl.
Lycka till med butiken!
Kent

Inläggets betyg
Svara Svara med citat