Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Finns efterfrågan på mina produkter?

Inlägg 1 av 4

2007-06-12, kl 11:22

sylviargren

sylviargren

Inlägg: 2

Finns efterfrågan på mina produkter?

Har planer på att starta en mindre butik med inriktning mot livsmedel/presenter... Hur vet jag om det finns "tillräcklig efterfrågan" på mina produkter med tanke på antalet invånare (bor i en mindre stad). Skulle vilja veta hur andra tänkt/gjort. Tacksam för svar!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2007-06-12, kl 11:35

antonio

antonio

Inlägg: 240

Marknadsundersökning

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2007-06-12, kl 13:40

sylviargren

sylviargren

Inlägg: 2

Tack för svaret! Följdfrågan blir då: Med "vilket medel" är enklast att utföra en marknadsundersökning och hur trovärdigt är resultatet? Någon med erfarenhet?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2007-06-12, kl 14:10

antonio

antonio

Inlägg: 240

http://studentia.se/store/statistics.ashx

Finns ett statistik kompendium som går att ladda ned där förstår du den förstår du hur tillförlitligt det är med statistiska undersökningar.

Det är inte lätt att förklara allt som det innebär med marknadsundersökningar speciellt inte i detta specifika fall då vi inte vet något om vad som ämnas undersökas.

Du kan ju förbereda vad det är du vill veta och skapa någon slags enkätundersökning. SCB är ju en bra statistikbas där du kan få mycket information (om invånarna i din kommun etc).

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat