Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Behöver hjälp

Inlägg 1 av 8

2007-09-18, kl 16:03

username

Medlem
#52047

Inlägg: 6

Behöver hjälp

Är det någon här som vet hur man fixar Bankgiro på swedbank? måste man gå till banken själv eller kan man göra det på internetbanken? och vad kostar det att fixa det

mvh
Andreas

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2007-09-18, kl 16:07

FrGr

FrGr

Inlägg: 54

Kolla med banken ;-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2007-09-18, kl 16:09

FrGr

FrGr

Inlägg: 54

Kolla på plusgirot.se. Där får du veta allt du behöver om plusgirokonto och bankgirokonto. Räkna med några hundralappar per år eller kanske någon tusing.  Vet inte vad du har för företagsform men plusgiro för enskild firma och ekonomiska föreningar kostar runt 400:-/år.


//Fredrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2007-09-21, kl 00:56

adt

adt

Inlägg: 24

200 kr per år betalar jag, och har det kopplat till mitt företagskonto.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2007-09-21, kl 09:34

username

Medlem
#28571

Inlägg: 8

Jag skulle rekommendera ett företagskonto hos handelsbanken.
Bra paket med visa business, inkassotjänster, bankgiro, företagskonto m.m.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2007-09-21, kl 10:30

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Håller med Daniel! Handelsbanken är en riktigt bra bank! Satsa på deras företagspaket med det innehåll som Daniel beskrev.
Men du kan knappast ordna det hemifrån, eftersom det är en del papper som ska skrivas på osv. Dessutom är det såklart bra att prata direkt med en banktjänsteman som förhoppningsvis kan förklara allt, och svara på frågor osv.

Lycka till!

Mikael
www.l-c.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2007-10-10, kl 13:27

username

Medlem
#45378

Inlägg: 9

Hej jag har bankgiro på swedbank. kostar mig ingenting. gick dit och pratade med dem och sen fick jag det. men nackdelen är att man ej kan se på internetbankdosan vem som har satt in pengarna. utan det kommer hem ett brev ca 1 dag senare där det står vem det är ifrån. bg är kopplat till ett vanligt kort ( ej företagskort)
mvh zandra 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2007-10-10, kl 18:37

Drefseryd

Drefseryd

Inlägg: 5

Vi har bankgiro kopplat till företagskontot i Swedbank och kan med hjälp av bankdosa se alla transaktioner. Funkar jättebra men som sagt enklast är nog att knalla ner på banken och prata med dom direkt.

/Jenny

Inläggets betyg
Svara Svara med citat