Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

KVITTON

Inlägg 1 av 3

2008-02-25, kl 22:57

username

Roger
Johansson

Inlägg: 10

KVITTON

HEJ
Har ställt frågor här tidigare om att man satsar av egna pengar i företaget innan pengar börjat komma in...har fått mkt bra svar som jag är jättenöjd med...tack till er alla som svarat.. Har nu börjat fundera på en annan sak..

Vi säger att jag ex köpt in en vara för 1000 kr som jag betalt med egna pengar på grund av att pengar ej kommit in i företaget..

Kvittot på mtrl inköp har jag själfallet sparat som verifikat och bokfört detta..Då blir min fråga;

Måste man även ha kvitto från banken på att jag använt 1000 kr från min egen plånbok till att betala räkningen...det kan ju vara så att man haft pengar i börsen o inte använt betalkortet.

mvh
Roger

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2008-02-26, kl 02:29

username

Kent

Inlägg: 204

Pengar du använt ur egen ficka bokför du som insatt kapital och kan sen plocka ut när du får in pengar. Det enda kvittot, verifikatet, du behöver är det från butiken/leverantören. Det är ändå resultatet i slutet av året som räknas.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2008-02-26, kl 10:27

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

Så länge det är ett KVITTO så behövs ingen mer dokumentation.

Om du däremot betalar en räkning från din privata bank så behöver du ett bevis på att det är betalt ( utskrift från banken)

Hans

Inläggets betyg
Svara Svara med citat