Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Betala in skatt

Inlägg 1 av 4

2007-02-14, kl 11:09

username

Robb

Betala in skatt

Hej, har just fått mitt F-skattebevis, kommer det hem från skatteverket med uppgifter om när och hur mycket jag ska betala in i skatt? Eller måste jag själv ta reda på det?
Tacksam för svar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2007-02-14, kl 12:14

Mickesweb

Mickesweb

---
Med vänliga hälsningar
Mikael Andersson
http://progmera.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2007-05-23, kl 15:36

Nutek

Nutek

Utifrån de uppgifter som du angivit i din ”skatte- och avgiftsanmälan” räknar Skatteverket fram din preliminära Fskatt. I ditt preliminära debiteringsbeslut från Skatteverket anges det hur mycket preliminär Fskatt du ska betala in varje månad. I ditt debiteringsbeslut framgår det även vilket som är ditt skattekonto. Är det en enskild firma, är skattekontot ditt personnummer. Vanligen skall du betala in skatt på ditt skattekonto den 12e varje månad, blir dock förskjutet till den 17e, 18e i januari och februari. Första inbetalningen för ett beskattningsår sker den 12e februari och sista den 12e januari. Sammanfattningsvis får du inga månatliga räkningar för inbetalning av din skatt, utan datum när du skall betala samt skattekonto framgår av ditt debiteringsbeslutet.

Mvh Startlinjen, Nutek, www.foretagarguiden.se/foretagarguiden.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2007-05-23, kl 22:07

hfohrman

hfohrman

Brevet dimper ner i god tid.

Om du startade idag så skall du betala första gången tidigast 12 juli. Om du begärt att slippa betala dom 3 första månaderna så får du betala den 12 okt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat