Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Gratis IT-support

Inlägg 1 av 2

2007-06-18, kl 09:40

username

Robin
Nilsson

Inlägg: 1

Gratis IT-support

Hej,

Jag fick nyss en liten idé som jag skulle vilja se om ni tror på, en lite annorlunda idé dessutom.

Jag funderade på gratis it-support på nätet, där jag och kanske någon till svarar på generella frågor om vad som helst som har med datorer att göra, även hjälp med programmering och sånt, snabba ärenden.

Då jag har en väldigt bred kunskap inom datorer, är utbildad för det och har ett gäng polare som är lika bra om än bättre tycker jag detta vore en idé, vi kan även utföra tjänster mot betalning på plats runt hemområdet för att dryga ut i kassan men själva huvudgrejen skulle vara att det är gratis.

Intäkterna skulle i huvudsak komma från reklamintäkterna på våran väl tänkta hemsida, som givetvis skulle ha överlägsen design och vara riktigt användarvänlig och snabb.

Har erfarenhet av tidigare mindre webbprojekt som jag och ibland någon vän ligger bakom, i korthet är det väl i kronologisk ordning www.korkortstips.com (skolarbete i gymnasiet), www.hardast.com och www.frekvenslista.com.

Det första stora målet med detta är att kunna få ihop så pass mycket pengar så att vi inte behöver jobba, och kan pyssla med det på heltid.

Är det någon som har några idéer eller invändningar runt detta? Tror NI det skulle kunna fungera?


Vänliga hälsningar

Robin Nilsson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2007-06-18, kl 18:01

username

Jimmy
Lidén

Inlägg: 10

Jag tror det skulle funka, det finns redan gratis juristhjälp på internet som exempel, och det funkar ju. Det som jag tror skulle kunna vara emot er är att jag tror inte ni är dem första med den idén. Det svåra är att bli stora och få många besökare, det är alltid dem första besökarna som är svårast. Man kan sätta ett visst antal gratis frågor, sedan måste man bli medlem t ex och på så sätt kan ni skicka e-mail med reklam och erbjudanden.
Lycka till

http://moneyfreak.blogspot.com

http://moneyfreak.blogspot.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat