Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Räknehjälp.

Inlägg 1 av 6

2008-01-07, kl 19:56

RAT

RAT

Inlägg: 20

Räknehjälp.

Skulle behöva nån/ några att bolla lite ideer med som rör mitt företagande som jag driver vid sidan om en fast anställning.
Gällande timanställningar mm.
Tacksam för lite hjälp.
Lägg ett pm eller ett mail.

Tack på förhand.
Robert

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2008-01-07, kl 20:23

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Det är väl roligast om du vill bolla idéerna här. Det är ju bl a det som detta forum är till för.

Mikael

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2008-01-07, kl 23:07

Mark

Mark

Inlägg: 25

Vad menar du mera konkret?
Vi har alla våra funderingar.

Hälsningar

Bokföringsbyrå Mark Timbrant AB
http://www.bokforingmark.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2008-01-08, kl 21:38

RAT

RAT

Inlägg: 20

Jo det jag menar är, jag har fast anställning och driver företaget vid sidan av, just nu med skyddsjakt som syssla men har även städ fönsterputs mm mm. Ett allservice företag mao.
Frågan kom upp om jag kan ta ett städjobb som täcker tim-mässigt en halv till heltid (kontorsstäd). Frågan jag vill bolla är ju att jag vill ju inte säga upp mej för ETT jobb...utan kan jag då anställa någon på timmar men göra vinst i bolaget som FA-skattare om man kör på tex 350:- tim +moms. Och som nybliven företagare vad mer bör man tänka på med kostnader och kollektivavtal mm.
Den stora tanken med min ide i företaget att själva uppstarten inte skall kosta något eller väldigt lite för att sedan använda pengarna som blir vinst till att bygga bolaget iom att jag har en anställning på heltid, och när det dra ihop lagom med pengar.......sluta på jobbet för att ägna mej åt firman som förhoppningsvis inte har kostat så mycket som det kanske brukar göra att dra igång en firma.

Är ni med på vad jag menar?
Vågar jag ta ett jobb, timanställa någon och dra in liiite i taget till firman??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2008-01-09, kl 12:07

FrGr

FrGr

Inlägg: 54

Ja, jag hade gjort det direkt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2008-01-09, kl 13:25

Sanwret

Sanwret

Inlägg: 27

Du kan ju dessutom ansöka om tjänstledigt på deltid eller heltid från din fasta anställning så har du ju den kvar om du behöver gå tillbaka....

Inläggets betyg
Svara Svara med citat