Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Spelbutik eller bensinmack/kiosk med spel & trav

Inlägg 1 av 3

2007-02-16, kl 01:18

___Robban___

___Robban___

Spelbutik eller bensinmack/kiosk med spel & trav

Hej!

Jag funderar på att sadla om helt från mitt nuvarande jobb och driva en spelbutik eller kiosk/bensinmack med spel & trav. Därav skulle jag vilja ha lite råd/tips från någon med erfarenhet av detta.

Något särskilt att tänka på i en sådan här verksamhet?

Man ser ofta i annoser för dessa butiker att dagskassan är si och så mycket, frågan är hur många procent av dagskassan som är vinst?

Alla era tankar och kunskap är välkommen.

Mvh

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2007-02-16, kl 01:29

Magnus Olsson

Magnus Olsson

De flesta trollar bort vinsten för att slippa skatta för den. Vanligt är att de hellre talar om sin omsättning.

För att du ska få en mer korrekt bild ska du få titta på deras kostnader vilka som är fasta och eller löpande. (Om de vill visa den informationen.) Då kan du lättare göra din beräkning. "Omsättning - Kostnader - Skatt & moms = ?". Kan du få detta uppdelat månadsvis under senaste året  kan du se vilka perioder butiken ligger på topp och när den dippar. (Förutsatt att du köper en befintlig spelbutik.)

Mvh

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2007-02-16, kl 01:32

___Robban___

___Robban___

Tackar.

Det finns ingen här inne som driver eller har drivit en liknande butik, så man vet om det går att överleva rimligt på en sån här verksamhet.

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat