Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Fastigheter!!

Inlägg 1 av 7

2007-03-05, kl 21:51

username

Peter
Oden

Fastigheter!!

Skulle mer än gärna vilja ge mig in i fastighetsbranschen. Men jag kan inget om den och om någon vet här så skulle jag vilja ha så mkt info om det som möjligt hur det fungerar. Annars var jag kan få info om sånt.
Tackar på förhand.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2007-03-06, kl 00:17

larsarenander

larsarenander

Att börja arbeta på ett sådant företag kan vara en bra början samt gå någon ekonomiutbildning, det är några ledtrådar. [email protected]

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2007-04-05, kl 10:21

Håkan H

Håkan H

Hej! På vilket sätt vill du in i fastighetsbranchen? Ska du köpa fastigheter eller vill du jobba med tjänster och produkter till företag i branchen? Vart i landet håller du till och vart kan du tänka dig att verka? Jag har ett företag (AB) inom bygg och fastighetservice samt viss försäljning av produkter relaterade till detta och kan kanske hjälpa dig eller kanske vi kan göra nått ihop om allt känns bra, vill köpa egna fastigheter. Hör gärna av dig om vad det är du har tänkt dig, vart i landet, hur ser det ut med kapital, bankkontakter då det krävs en del för att köpa fastigheter.

mvh Håkan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 7

2007-04-16, kl 09:34

username

Peter
Oden

Jag hade ju tänkt mig i så fall att köpa en fastighet till att börja med. Det är lite svårt att hitta lämpliga objekt, har tittat runt ganska länge i Klmar regionen.
MVH Peter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2007-04-20, kl 11:44

Kristian91074

Kristian91074

Ha alltid en vision om hur du kan förädla fastigheten d.v.s. skapa ett mervärde. Som jag antar du har sett på Hemnet etc. är priserna väldigt höga framförallt i inne städer och det finns därför väldigt liten möjlighet att få någon större marginal.

Det är extremt svårt att öka värdet på nyrenoverade fastigheter med väl fundgerande värmesystem och som inte har några "problem".

Min ide är att köpa fastigheter med uppenbara problem (till ett rabatterat pris), åtgärda detta eller dessa problem och sedan få en fin fastighet till ett överkomligt pris.

Det finns ju givetvis fördelar med fina fastigheter i A-lägen men ska man betala 10-20 ggr årshyran så blir det svårt om inte omöjligt att få dem att gå runt utan stora egna insatser.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2007-06-03, kl 23:01

larsarenander

larsarenander

Kristian har så rätt.  Med vattenburen värme kan man komma långt. Du har sol,  vind, vatten jord, och bergvärme och något av dessa som du kan tillföra de flesta fastigheter [email protected]  Sart av företag och ekonomistyrning.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 7 av 7

2007-06-03, kl 23:03

larsarenander

larsarenander

PS Själv tillför jag ett t i start.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat