Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

E-lärande och språkservice - finns det efterfrågan på det?

Inlägg 1 av 1

2008-08-02, kl 14:11

perdanielolsson

perdanielolsson

E-lärande och språkservice - finns det efterfrågan på det?

Jag bollar med två olika företagsidéer och skulle uppskatta feedback från er som skulle kunna tänka er att använda någon av tjänsterna.

Språkgranskning/översättning från/till svenska/engelska/tyska. Många svenska företag som vänder sig till utländska besökare och kunder har väldigt bristfälliga översättningar av sina webbsidor, i synnerhet där de borde vara som mest korrekta, där det gäller de juridiska villkoren för användande av deras tjänster. Företagsidén är att erbjuda sådana företag (eller andra intressenter) korrekturläsning av engelsk- och tyskspråkig text alternativt översättning av svensk text. Tanken är att i första hand arbeta med företags webbsidor och eventuellt även erbjuda ett kontinuerligt samarbete i form av "språksupport" alternativt "språkredaktörsskap".
Den andra företagsidén är att arbeta med webbutbildning och erbjuda utbildningsanordnare och företag med intresse för t ex internutbildning tjänsten att skapa en kurs genom någon plattform för e-lärande. Det gäller teknisk support kring det pedagogiska och praktiska användandet av plattformen, men även att utforma kursen rent pedagogiskt samt att erbjuda utbildning och support av utbildningsanordnarens/företagets personal som ska komma att administrera plattformen.
Jag tar tacksamt mot synpunkter av alla slag. Jag vet inte heller hur stor marknaden är för dessa tjänster eller hur brett utbudet är i dagsläget.

Tack på förhand!

Svara Svara med citat