Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Förslag?

Inlägg 11 av 17

2007-02-13, kl 10:09

username

Medlem
#42389

Inlägg: 5

Tack för alla förslag!
Jag har nu bestämt mig för Visma SPCS program, det verkar seriöst, enkelt och billigt. Jag skulle aldrig ha hittat det utan er här på forumet! :-) 
Ha en underbar dag!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 17

2007-02-13, kl 14:24

stifor

stifor

Inlägg: 386

Charlotta, du verkar tycka att ju större och mer välkänd en leverantör är, desto mer "seriös" är den.

Du får då hoppas att resten av världen inte tänker på samma sätt som du, för om de gör det lär ju ingen köpa något från dig som precis är i uppstartsfasen och då följaktligen inte vidare "seriös".

Stig Forsberg
www.enskildfirma.nu

Stig Forsberg
eFRedo Bokföringsprogram - www.enskildfirma.nu
AbRedo Bokföringsprogram - www.abredo.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 17

2007-02-13, kl 14:56

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Ah... *lågvattenmärke* Stig...

Av vilken anledning hoppar du på henne nu då? Gör du så med alla kunder som vill skapa bättre förutsättningar att ta steget upp?

Alla är vi olika och har olika behov, synsätt och krav.. VismaSPCS är inte heller dyrt..

Charlotta-> Du har även Mamut´s version på "enklare program" ( http://www.mamut.com/se/shop/product.asp?pid=1619

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 17

2007-02-13, kl 16:29

username

Liselotte
Rosander

Inlägg: 21

Verkligen lågt av Stig Forsberg att ge ett sådant svar.
Att SPCS är ett bra program kan många med mig intyga.
Om det inte vore så, varför har de funnits i så många år,
och varför är det så många som använder deras olika progran.
Vore plats med en ursäkt till Charlotta för ditt fula påhopp.
Var och en väljer själv det program man vill ha och jag tror säkert Charlotta har kollat på olika program också.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 17

2007-02-13, kl 17:33

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Ja, men skall man vara självkritisk och för att bevara den goda stämningen här så menar han nog att det finns gott om kompetens även hos den minsta företagaren. Många försummar detta faktum..

Och det är ju sant, men helt beroende av egna förutsättningar så måste man välja bland de som kan tillföra mest sett ur både kort och långt perspektiv ;)

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 17

2007-02-13, kl 19:36

stifor

stifor

Inlägg: 386

Jag ber om ursäkt, Charlotta, ifall du uppfattade mitt inlägg som ett påhopp. Det har du iofs inte skrivit, inte än i alla fall...

Det var absolut inget personligt menat utan meningen med inlägget var att uppmana till eftertanke. Jag tyckte att du så tydligt sammankopplade "större och seriösare", och där tycker jag man ska vara medveten om att det inte alltid är så att "störst är bäst".

Det som driver oss småföretagare är ju ofta att ta marknadsandelar från de stora drakarna. Om vi då själva anser att små företag inte är seriösa, hur ska vi då kunna förvänta oss att andra ska se vårat eget företag som seriöst.

Sen ska man givetvis välja de tjänster eller produkter som man kommer fram till har bästa pris/prestanda för det man är ute efter.

Stig Forsberg
www.enskildfirma.nu

Stig Forsberg
eFRedo Bokföringsprogram - www.enskildfirma.nu
AbRedo Bokföringsprogram - www.abredo.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 17

2007-02-13, kl 21:13

username

Medlem
#42389

Inlägg: 5

hej igen,

Det jag menade med seriös är att det känns bäst för mig som är totalt okunnig om det mesta inom bokföring, att ha ett program som hjälper mig i mesta möjliga mån och som är framarbetat för att vara så enkelt och lättförståeligt som möjligt.
Jag måste ju säga att jag inte gillade din ton direkt, Stig, men å andra sidan så var det härligt att se att så många bryr sig och kom till mitt försvar! :-)
Jag är inte arg på nåt sätt, och jag mottar självklart alla förslag och all hjälp jag kan få, både av stora och små firmor! ;-)

Hoppas att ni alla har en underbar Alla Hjärtans Dag!
Kram till er allihop!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2