Inlägg 1 av 4
2009-01-25, kl 22:07
Sälja till Norge
Har en liten webshop och har nu fått frågan från en ev kund i Norge om jag kan sända varor dit!? Något särskilt att ta hänsyn till då? Pernilla
Svara Svara med citat
Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.
Bli medlemHar en liten webshop och har nu fått frågan från en ev kund i Norge om jag kan sända varor dit!? Något särskilt att ta hänsyn till då? Pernilla
Svara Svara med citat
Är det en privatperson så är det bara att skicka som vanligt, är det ett företag får du tänka på hur du ska göra med momsen :)
MD
Om kunden är en privatperson eller företag spelar väl ingen roll?, kunden i Norge skall inte betala moms i Sverige, och du skall skicka med en tulldeklaration tillsammans med paketet, för att kunden skall kunna betala moms i Norge.
Sedan har jag ställt frågan här innan om hur många ehandlare som skickar med tulldeklaration när de säljer till Norge...
Beklagligt nog har en annan person loggat in med mitt konto och gett ett felaktigt svar i denna fråga. Jag är inte ens aktiv här. Svaret kommer att raderas. Mvh Mona
MD