Rikard Westberg: Tjena Niclas,
jag tycker att det låter som en ball idé. Nu vet jag att medelåldern på konsolspelare är högre än vad man skulle kunna tro men det finns ju dock en risk att det är kids mellan 13 och 16 år som skulle vilja hänga på café och spela tv-spel. Har dom råd att köpa kaffe, bullar, mackor mm vad som behövs för att nå en god lönsamhet?
Hur skall du tjäna pengar? På folks spelande (som ett Internetcafé) eller på vad dom dricker och äter till spelandet?
Sen är det nog som du säger vettigt att kolla upp med Sony/microsoft/nintendo mfl hur de ställer sig till detta men det borde ju inte vara några problem. Jag vet det kommer säkerligen hänga massa kids i cafét men det är väll mestardels dom som inte har råd med konsoler hemma. Men visst d kanske inte har råd att köpa så mycket i kiosken men i min budget har jag inte räknat med någon försäljning alls och om jag får runt 20-25 besökare per dag som betalar för 1h var så går det ihop sig med ett litet överskott. Kanske lite optimistiskt räknat men om det skulle falla på dessa 25 har man ju kiosken att luta sig tillbaka på, till en viss del iaf =)
Sen ska jag vända mig till många företag, kanske är många som skulle kunna tänka sig att hyra lokalen å ha den till personalfest eller liknande ;)
Har endel andra teman som allt från singstartävlingar till highscore tävlingar mm :) tackar för åsikterna