Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Samarbetspartner

Inlägg 1 av 5

2008-04-21, kl 17:52

serafiinredning

serafiinredning

Inlägg: 3

Samarbetspartner

Hej!
Jag driver ett företag som importerar smycken och inredningsdetaljer från asien.
För att fortsätta utveckla mitt företag söker jag någon som har produkter som skulle passa att sälja på mitt företags hemsida.
Det kan också vara någon som vill vara återförsäljare för mina produkter.Eller någon som jag kan göra gemensamma inköp med. Hör av dig om det verkar intressant.

Med vänlig hälsning
M-L Rendahl
www.serafiainredning.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2008-04-21, kl 23:40

Henric

Henric

Inlägg: 26

hej,

Jag håller på just för stunden med smycken och har kontakt med flertalet av smyckestillverkare. Hör av dig till mig så kanske vi kan knyta band.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2008-04-22, kl 15:34

Henric

Henric

Inlägg: 26

Tack roger för visat intresse av oss.
Vi har samarbetspartners runt om kina därav detta. Vår kompetens är det inget fel på bara för att vi är unga och så att säga hungriga på att hjälpa företag till att komma i sin riktning.

En fråga till dig roger, du gjorde dig medlem 2008-04-22 14:06 och skickade detta svar i denna tråd 2008-04-22 14:18 och i närliggande tråd. Har du något emot oss och vår organisation?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2008-04-22, kl 16:43

Jonas

Jonas

Inlägg: 29

Jag tror han undrar varför ni finns till och vad ni gör för nytta i praktiken.

Ni granskar era leverantörer "noggrannt" och gör en riskbedömning av dessa.
Låter fint men innebär det någonting rent praktiskt?
Vad ger det för fördelar gentemot t.ex. alibaba.com?

"När produktionen är igång övervakar vi hela processen från tillverkning
till leverans. Under produktionen kan vi också kvalitets kontrollera
och bedöma produkterna."

Lämnar ni några garantier på att leveranserna sker och produkterna håller den kvalite som utlovas?
Hur övervakar ni processen?
Vad kostar er hjälp?

Ursäkta om jag verkar kritisk, men det finns alltför många skojare i denna bransch.
Jag är intresserade om ni kan visa att ni är seriösa och verkligen erbjuder något av värde.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2008-04-22, kl 17:22

Henric

Henric

Inlägg: 26

Hej Jonas och övriga läsare,
När en kund kommer till oss och säger att de vill ha sin produkt producerad hjälper vi kunden att hitta en producent.
Vi letar genom våra befintliga nät, genom mässor osv. När vi hittar någon som passar in på beskrivningen tar vi kontakt, besöker producenten och för en dialog som i slutet förhoppningsvis resulterar i ett samarbete, alltså producenten håller måttet.

Under själva vistelsen skrivs ett protokoll som skickas till kunden som ett "bevis" för utförd kontroll.

Fördelen gentemot alibaba.com är att vi ser hur producenten arbetar, ett helhetskoncept på produktsidan, kan förhandla till oss bättre priser än via telefon eller mail, kvalitetskontrollera produkterna genom oberoende kontroller vilket gör det svårt för många tillverkare att manipulera. Vi går också på djupet och tar normalt bara kontakt med producenter och inte "tradare" vilket alibaba.com har många som är oseriösa. "Tradare" har också högre priser.

Alltså vi hjälper svenska företag att hitta producenter med rätta förutsättningar, ser till att leverans sker korrekt till kund från producenten inom den satta tidsramen. Under tiden kan vi/har vi gjort kvalitetskontroll på produkten och varslat resultat till kund.

Beroende på om kunden själv har en produkt som skall produceras skickas provexemplar kontinuerligt så vi kan få ett "fysiskt godkännande" av produkten och fortsätta produceringen i full skala. Är det istället redan befintliga produkter kunden väljer genom att redan ha en producent kan vi kontrollera och skicka prover där också.

Alltid för vi en dialog med kunden om vad som skall göras och ev. ändras på. Kostnaden beror på vad kunden själv väljer. Normalt sätt tar vi provision på de produkter som kunden köper från producenten, tyvärr finns det också en gräns för lägsta provision. Skulle du som kund vilja ha en elkabel 5st och varje kostar 10kr, vi tar provision som för närvarande är på 10% (ändringar förekommer enligt överenskommelse) vilket blir 1kr då 5kr. Dessa 5kr täcker inte ens kostnaden för resa till fabrik osv.

Vi hjälper givetvis till med logistik och förtullning enligt föreliggande avtal mellan oss och kunden.

Genom att ni som kund använder oss säkrar ni era egna produktleveranser och de kvalitéer ni har satt som mål. För att bevisa detta har vi samarbetspartners i Asien som kan kultur, exportering, sourcing, riskanalys, kontaktnät m.m. och givet kunna hävda sig på Kinesiska modersmål.

Hoppas jag har svarat på dina frågor Jonas J.
Hör gärna av dig med fler frågor gäller ni andra läsare också.

Ha en fortsatt trevlig eftermiddag/kväll.

Med Vänlig Hälsning
Henric Andreasson
Vinnit.se - Importera till lägre priser

Inläggets betyg
Svara Svara med citat